Gå til innhold

Mistet mobilnettet på Huawei-mobilen din?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

jeg fikk nylig feil på kamera på min 1,5 år gamle Huawei P8 og sendte den inn til CDon der jeg kjøpte den.

Etter et over par uker venting med fortsatt status:  "venter på deler ( =ny kameraenhet,og fikk ikke tilbud om lånetelefon), status for antatt ferdig i slutten av mnd. ( denne datoen ble stadig flyttet fram) klaget jeg til CDon kundeservice.

ett døgn etter fikk jeg svar om at min tlf nå "akkurat var ferdig, og vil bli sendt ut i løpet av dagen"

 

Men jeg fikk i stedet en helt ny tlf av samme type , P8. I papirene fra reparasjonen heter det " sendt bytteenhet" 

Og her kom jeg ikke på nett på mobildata, bare på wifi. etter å ha prøvd "alt" av innstillinger jeg vet om, var det fortsatt ikke mulig. et søk på problemet sendte meg til denne artikkelen her, og det var samme her, den var innstilt på "ventelo". Fjernet denne muligheten, og huket av for telenor, vipps var det i orden. 

 

En annen sak jeg har klaget til CDon på ( men ikke fått svar) er at jeg får ikke tilbakeført sikkerhetskopien fra den gamle, får bare feilmld ved å bruke HIsuite,men også: hva skjer med min gamle tlf? der lå det jo mange meldinger etc, ( riktignok ikke så veldig avslørende eller kompromittterende) men hvilken garanti har jeg for at min gamle ikke havner hos uvedkommende? f.eks som byttetlf etter at den er ferdig reparert? 

Og syns også det er svakt at når man bytter over sim og minnekort fra den gamle, ikke giddet å gjøre en rask overførsel av alle data/innstillinger/apper/kontakter etc, ved f.eks NFC, slik det skal være mulig etter hva jeg forstår.

I stedet står jeg nå uten alle data fra gammel tlf, men med sikkerhetskopi jeg ikke får ført over.  Og CDon oppgir heller ikke noe tlfnummer man kan nå de på, kun kundeservice via nett. Stor tommel ned for CDon, blir nok aldri å bruke de igjen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...