Gå til innhold

bevis på fullført førstegangstjeneste.


Anbefalte innlegg

Hei, noen her som har gått rett fra førstegangstjenesten til å være ansatt som grenader i forsvaret? Jeg lurer på om noen av dere har blanketten som heter "Bevis på fullført førstegangstjeneste", jeg har aldri fått det siden jeg strengt tatt ikke dimitterte etter min førstegangstjeneste og nå har jeg problemer med å dokumentere det for universitetet jeg søker på. (for å få mine 2 poeng for militærtjeneste)

stemmer det at vi ikke får dette? jeg har forøvrig full kontroll på alle mie papirer fra militæret så jeg er 100% sikker på at jeg ikke har rotet det vekk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, noen her som har gått rett fra førstegangstjenesten til å være ansatt som grenader i forsvaret? Jeg lurer på om noen av dere har blanketten som heter "Bevis på fullført førstegangstjeneste", jeg har aldri fått det siden jeg strengt tatt ikke dimitterte etter min førstegangstjeneste og nå har jeg problemer med å dokumentere det for universitetet jeg søker på. (for å få mine 2 poeng for militærtjeneste)

stemmer det at vi ikke får dette? jeg har forøvrig full kontroll på alle mie papirer fra militæret så jeg er 100% sikker på at jeg ikke har rotet det vekk. 

 

Du kan ringe Forsvarets personell- og vernepliktssenter (tlf: 03003) eller ta kontakt med befal/avdeling hvor du hadde tjeneste, og spørre om bevis på avtjent førstegangstjeneste.

Er ganske sikker på at Forsvarets personell- og vernepliktssenter kan fikse dette for deg. Du vil få tjenestebeviset i posten noen dager senere. Hvis de av en eller annen grunn ikke kan hjelpe deg, så vil de peke deg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Da jeg skulle sende inn dokumentasjon til universitetet, sendte jeg inn "diplomet" som fulgte med vernedyktighetsmedaljen. der står det basically "Navn Navnesen har fullført og bestått førstegangstjeneste i X forsvarsgren, fra *dato* til *dato*". Fikk det i retur: var ikke god nok dokumentasjon. De dreit langt i hele det dokumentet, faktisk. De ville ha en tjenesteuttalelse. Jeg hadde strengt tatt ingen tjenesteuttalelse som sa at jeg hadde gjort førstegangstjeneste; jeg hadde én for første halvår som befalselev, og én for andre halvår som befalselev. Sendte inn den siste, selv om den på ingen måte dokumenterte førstegangstjeneste (og det er jo helt irrelevant for dem hvor flink kullsjefen min synes jeg var). Da ble de fornøyde.  :nei: 

Dette var i 2013. Kanskje de har tatt til vettet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, noen her som har gått rett fra førstegangstjenesten til å være ansatt som grenader i forsvaret? Jeg lurer på om noen av dere har blanketten som heter "Bevis på fullført førstegangstjeneste", jeg har aldri fått det siden jeg strengt tatt ikke dimitterte etter min førstegangstjeneste og nå har jeg problemer med å dokumentere det for universitetet jeg søker på. (for å få mine 2 poeng for militærtjeneste)

stemmer det at vi ikke får dette? jeg har forøvrig full kontroll på alle mie papirer fra militæret så jeg er 100% sikker på at jeg ikke har rotet det vekk. 

 

Er jo en stund siden du spørte spørsmålet her inne, så kan godt være at du har funnet ut av dette. I tillegg så er jo fristen for ettersending gått ut. 

 

Jeg gikk rett fra førstegangstjeneste til jobb som Grenader. Da troppen dimmiterte fikk vi alle sammen tjenesteuttalse, diplom for utført førstegangstjeneste og ett dokument som jeg tror heter "Bevis på utført førstegangstjeneste". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...