Gå til innhold

[Løst] AMD Radeon HD 7470 til bruk på 4k TV


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet ikke om jeg er kommet på riktig tråd, men jeg prøver meg. Vi fikk i går den nye Samsung 4k TV'en vårres, og har PC tilkoblet med et AMD Radeon HD7470 Skjermkort. Problemet er bare det at når vi skal se film/spille eller noe slikt så virker det som at bildet på TV'en henger litt etter. Kan det være at oppløsningen fra PC'en er på 1920 x 1080, mens TV'en har en oppløsning på en del høyere eller noe slikt?

Håper på svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max resolution: 2560x1600 per display

 

ditt hd7470 vil nok mest sansynlig være for svakt til å kunne dra 4k . jeg vet ikke hva resten av pcen din har av hardware, du kan prøve å sette ned Hz på skjermen om dette er en valgmulighet i innstillinger.

 

Om du ikke kommer noen vei, bør du oppgradere skjermkortet :) 

Lenke til kommentar

Max resolution: 2560x1600 per display

 

ditt hd7470 vil nok mest sansynlig være for svakt til å kunne dra 4k . jeg vet ikke hva resten av pcen din har av hardware, du kan prøve å sette ned Hz på skjermen om dette er en valgmulighet i innstillinger.

 

Om du ikke kommer noen vei, bør du oppgradere skjermkortet :)

Takk for svar! Hm, var det jeg regnet med.. Har du en link til et sånn passe rimelig skjermkort som kan passe TVen min bra? Helst nvidia.. Får ikke stilt ned Hz desverre.

Lenke til kommentar

Max resolution: 2560x1600 per display

 

ditt hd7470 vil nok mest sansynlig være for svakt til å kunne dra 4k . jeg vet ikke hva resten av pcen din har av hardware, du kan prøve å sette ned Hz på skjermen om dette er en valgmulighet i innstillinger.

 

Om du ikke kommer noen vei, bør du oppgradere skjermkortet :)

https://www.komplett.no/product/853672/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gt-730-2gb-physx-cuda# kan dette være et godt alternativ?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vet ikke om jeg er kommet på riktig tråd, men jeg prøver meg. Vi fikk i går den nye Samsung 4k TV'en vårres, og har PC tilkoblet med et AMD Radeon HD7470 Skjermkort. Problemet er bare det at når vi skal se film/spille eller noe slikt så virker det som at bildet på TV'en henger litt etter. Kan det være at oppløsningen fra PC'en er på 1920 x 1080, mens TV'en har en oppløsning på en del høyere eller noe slikt?

 

Håper på svar!

Ingen av utgangene på skjermkortet støtter 4k oppløsning.

Lenke til kommentar

Har du planer om og spille og se film i 4k så holder det ikke. Må ha HDMI 2.0a eller DP 1.2 eller bedre. Kommer jo litt an på hva du er ute etter. Hvilke spill og antall HZ du vil ha når du spiller?

Det blir brukt HDMI fra PC til TV. Spill som f.eks GTA V, CS:S og litt slike spill. 

 

https://www.komplett.no/product/845291/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55ju6075?noredirect=true <-- Dette er TV'en vi har.

 

Har du et skjermkort å anbefale?

Lenke til kommentar

 

Har du planer om og spille og se film i 4k så holder det ikke. Må ha HDMI 2.0a eller DP 1.2 eller bedre. Kommer jo litt an på hva du er ute etter. Hvilke spill og antall HZ du vil ha når du spiller?

Det blir brukt HDMI fra PC til TV. Spill som f.eks GTA V, CS:S og litt slike spill. 

 

https://www.komplett.no/product/845291/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55ju6075?noredirect=true <-- Dette er TV'en vi har.

 

Har du et skjermkort å anbefalePCen skal også brukes til film og slikt.

Lenke til kommentar

Om du skal spille i 4k på 60Hz må du ha HDMI 2.0a. HDMI 1.4 støtter 4k, men kun 30Hz som holder til film. Lover deg at du vil ha høyere enn 30Hz i spill og ikke minst et ganske heftig grafikkort om 4k gaming er målet. Er egentlig opp til en selv. Nvidia Pascal eller AMD Polaris er vel veien å gå da i så fall.

 

Hvem HDMI standard støtter TVen (står bare antall innganger på komplett)? Antar 1.4, men står sikkert i manualen.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Om det kun er HDMI 1.4 på TVen og det holde med 30 FPS så bør du ha Nvidia GTX 980ti (støter HDMI 2.0, 6Gb minne) eller AMD R9 390X (støtter HDMI 1.4, 8Gb minne). Husk at det kommer nye grafikk kort både fra Nvidia og AMD neste måned (Nvidia med Pascal eller AMD med Polaris) så prisene kan endre seg og da spesielt på bruktmarkedet.

 

 

390x-gta-4k.png

 

 

 

HDMI støtte:

 

nl4ebq.jpg

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...