Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-409397

Sliter med å starte! Har skrevet ned temaer i tekstutdragene, men vet ikke helt hvordan jeg skal forberede meg. Har dere noen argumenter for edward snowden sine handlinger ??

Det er en trussel mot privatlivet og i et demokrati har man rett til privatliv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere at "Hemmeligheter" vil spille en sentral rolle i morgen? Får inntrykk av at flere av tekstene går innom dette temaet. Kanskje det kommer en oppgave hvor du skal debattere rundt det om hemmeligheter er moralsk riktig eller ikke? Hva tror dere?

hvordan det? synes det bare sto om hemmeligheter i vildanden.

Lenke til kommentar

 

Tror dere at "Hemmeligheter" vil spille en sentral rolle i morgen? Får inntrykk av at flere av tekstene går innom dette temaet. Kanskje det kommer en oppgave hvor du skal debattere rundt det om hemmeligheter er moralsk riktig eller ikke? Hva tror dere?

hvordan det? synes det bare sto om hemmeligheter i vildanden.

I den første teksten "Fire om Ibsen" står det: "felles for Ibsens kvinner er at de har en form for skjult fortid eller en hemmelighet som avdekkes under stykkenes gang." Pluss at det med E. Snowden, om en slik "hemmelighet" bør komme frem eller ikke. Varslere og sladrehanker. Føler det er mye om dette i tekstheftet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En lærer tipset oss om at det er enkelte sitat som står rammet inn i bokser. Hun husker ikke å ha opplevd noe lignende før, og tror kanskje dette kan være relevant. Hva tror dere?

sitatene ramser jo opp det som er temaet, og jeg tror ikke det betyr noe annet enn å understreke temaet

Lenke til kommentar

Hvordan tolker dere  "Den triste skjebnen til varslarar" av Chappatte?

Eg tolker det som at staten hindrer oss i å få all info og at de nekter å gi oss info. Visst noen som for eksempel Snowden, fekk info som ikke var meningen at noen skulle få, prøver staten å framstille han i det verste lyset mulig. Det er nesten som de ikke vil gi oss ytringsfridom. Men det er bare min mening

Lenke til kommentar

 

En lærer tipset oss om at det er enkelte sitat som står rammet inn i bokser. Hun husker ikke å ha opplevd noe lignende før, og tror kanskje dette kan være relevant. Hva tror dere?

sitatene ramser jo opp det som er temaet, og jeg tror ikke det betyr noe annet enn å understreke temaet

 

Okei.

Lenke til kommentar

 

Hvordan tolker dere  "Den triste skjebnen til varslarar" av Chappatte?

Eg tolker det som at staten hindrer oss i å få all info og at de nekter å gi oss info. Visst noen som for eksempel Snowden, fekk info som ikke var meningen at noen skulle få, prøver staten å framstille han i det verste lyset mulig. Det er nesten som de ikke vil gi oss ytringsfridom. Men det er bare min mening

 

Dette er verdt å sette under debatt, jeg tror nesten det kommer i morgen eller på onsdag .. er Snowden helt eller skurk??

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan tolker dere  "Den triste skjebnen til varslarar" av Chappatte?

Eg tolker det som at staten hindrer oss i å få all info og at de nekter å gi oss info. Visst noen som for eksempel Snowden, fekk info som ikke var meningen at noen skulle få, prøver staten å framstille han i det verste lyset mulig. Det er nesten som de ikke vil gi oss ytringsfridom. Men det er bare min mening

 

Dette er verdt å sette under debatt, jeg tror nesten det kommer i morgen eller på onsdag .. er Snowden helt eller skurk??

 

Eg vil si at Snowden er en helt, men staten i USA likte ikkje det han gjorde så de framstiller han som "The bad guy"

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer noe med realismen, naturalismen og nasjonalromantikkens tid? Leser meg opp i definisjon og litteraturhistorie nå men er ikke sikker om dette er nødvendig

Jeg har hvertfall skrevet ned definisjon på realisme og naturalisme i tilfelle. Kan uansett være smart å blande dette inn i det du skriver for å vise norskkunnskap. 

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer noe med realismen, naturalismen og nasjonalromantikkens tid? Leser meg opp i definisjon og litteraturhistorie nå men er ikke sikker om dette er nødvendig

Tror nok ikke det. Det er jo alltids greit å vite, men det er sjeldent så konkrete 'spørsmål' innenfor norskhistorien under eksamen. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...