Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgradering


Wemb

Anbefalte innlegg

Hei  :) 

 

Vurderer for tiden å oppgradere litt. Kjøpte deler og fikk hjelp til å bygge en PC 2013.

 

Er det noen PC-guruer som har noen forslag til en som ikke er PC-kongen selv?  :wee: 

 

 

Harddisk;

Corsair SSD Force Series 3, 240GB

Skjermkort;

Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX

Hovedkort;

MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Prosessor;

Intel Core i5-3570K Processor

Strøm;

XFX ProSeries Core Edition 750W PSU

Ram;

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

 

Har ikke lyst til å blåse av alt for mye penger, men har sett på forskjellige gtx 970 bl.a. Er bare usikker hva annet jeg eventuelt må oppgradere ved et bytte av skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel sagt:

 

- Ny CPU kjøler og overklokk CPU (hvis du da allerede ikke har gjort dette). Gjerne de-lid CPU også :)

- Vent på 1070 og kjøp den.

 

Så burde du være rimelig good to go :)

 

Takk for svar. Ser at dere begger nevner 1070. Får se om lommeboka strekker til når denne kommer. 

 

Holder det med en bra vifte, eller bør det være vannkjøling?  :) Har allerede høy temp på CPU, så dette må jeg ordne snarest.

Lenke til kommentar

Å anbefale han å delidde CPU stiller jeg meg skeptisk til Kyrre S. Vet man kan tjene på det, men føkker man opp så sitter man der da. Ikke verdt risken spør du meg

 

Nja .. Riskanalysen får man ta selv. Det er ikke spesielt vanskelig eller "skummelt" hvis man ikke er ti tommeltotter da. Jeg anbefaler det basert på effekten det gir. Men som jeg sier .. Risiko'n får man selv vurdere.

Lenke til kommentar

Viftekjøling holder. Hva har du for temp på CPU? Regner med at du bruker stock Intel kjøler?

 

Har stock intel ja.

 

 

Det holder med en god luftkjøler.. Hvor mye har du å bruke på CPU kjøler?

 

PS: Delid er nærmest gratis å utføre, og vil gjøre god forskjell i CPU temp på Ivy og Haswell. Kan anbefale dette altså.

Finner jeg noen bekjente som har gjort dette skal jeg gi det et forsøk  :wee:

 

 

Hyper 212 Evo er jo også veldig populær av flere grunner.

 

CPU kjøler mellom 400-800kr går nok bra. Er det merkbare forskjeller mellom Hyper 212 Evo og f.eks Noctua U14S?  :) 

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Noctua u14s kjører over hyper 212 evo ganske greit. Har du plass, kunne du jo gått for Noctua NH-D15 også om du finner den til en fornuftig pris. Hvis ikke er man vel fort i ÂIO liquid cooler territorium? 

 

Noctua NH-D15 ser ikke dum ut. Usikker på om den får plass i et kabinett med 21.1cm bredde. Hvis ikke blir det vel Noctua u14s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...