Gå til innhold

PS8 og brenning av DVD


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har hatt store problem med brenning av DVD+R i Pinnacle Studio 8 (PS8). Rendering og alt går fint og det ser også ut som om brenningen går fint, men når jeg prøver den i DVD-spilleren blir det bare tull. Jeg har vel ødelagt en 7-8 plater på dette nå.

 

Fant noen tips på PS8-forumsidene ( http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp...208&page_id=86# ) som kanskje andre også kan ha nytte av.

 

Poenget er at at jeg velger "Create disc content but don't burn". Dermed lagres dette på harddisken.

 

Deretter bruker jeg et DVD-brenneprogram (Roxio Easy cd creator fulgte med maskinen) og henter mappen VIDEO_TS som jeg finner under Auxiliaryfiles/prosjektnavn/DVD og brenner hele mappen til DVD.

 

Og voila! Alt virker som det skal! I hvert fall på 2 forsøk.

 

Så jeg kommer til å gjøre det slik inntil PS8 får orden på brenneprogrammet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt Studio 8, og har ikke fått til å brenne på DVD. Jeg har benyttet DVD+R. Programmet har kræsjet hver gang jeg har forsøkt. Har forsøkt å brenne direkte i Studio 8, har også forsøkt å lagre filmen som image file, men da kræsjet det også. PC'en henger seg opp, og jeg har faktisk måttet slå PC'en helt av. Derimot har det gått fint å brenne S-VCD, men det er jo ikke dette jeg ønsker på lang sikt. Har enda ikke forsøkt å legge tilbake på tape. Har Pentium 4, 2,53MHz, 512 DDR ram, Geforce Ti 4200 m/128 ram m/analog inngang, og en nylig innkjøpt NEC 1300 DVD brenner. Jeg har kun en hardisk på 120 Gb, og må nok få meg en i tillegg som jeg kan lagre video på. Jeg har også Adobe Premiere, men brukergrensesnittet ligger på et helt annet plan, så dette programmet har jeg så langt kun lekt meg med.

Litt skuffende at det ikke skal være enklere å få lagret ferdig video på DVD. Har også tenkt å digitalisere mine gamle Hi-8, få de redigert og lagt på DVD, men nå vet jeg sannelig ikke!

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt Studio 8, og har ikke fått til å brenne på DVD. Jeg har benyttet DVD+R. Programmet har kræsjet hver gang jeg har forsøkt. Har forsøkt å brenne direkte i Studio 8, har også forsøkt å lagre filmen som image file, men da kræsjet det også. PC'en henger seg opp, og jeg har faktisk måttet slå PC'en helt av. Derimot har det gått fint å brenne S-VCD, men det er jo ikke dette jeg ønsker på lang sikt. Har enda ikke forsøkt å legge tilbake på tape. (..)

 

Litt skuffende at det ikke skal være enklere å få lagret ferdig video på DVD. Har også tenkt å digitalisere mine gamle Hi-8, få de redigert og lagt på DVD, men nå vet jeg sannelig ikke!

Har du prøvd å laste ned den nyeste versjonen av Studio 8? Den finner du på www.pinnaclesys.com

Lenke til kommentar

Jeg har Studio 8, NEC 1300 DVD-brenner og Studio Pinnacle 8. Jeg får faktisk brent opp materialet på en DVD-plate, men for det første tar det sinnsykt lang tid (må ta natta til hjelp, selv om jeg har en kjapp PC), og så klarer bare pinnacle 8 (hos meg i alle fall) å brenne til sammen 60 minuters opptak, selv om jeg har 120 minutters DVD-plater. I sum tror jeg det greieste er å bruke et annet brenneprogram. :dontgetit:

Lenke til kommentar

:thumbs: Jeg lastet ned siste versjon av studio 8, men det gikk galt allikevel. Det jeg derimot har gjort i dag, er å kjøpe en ekstra hardisk på 120gb. Forsøkte et enkelt prosjekt, og lagret det hele som en image file på ny hardisk. Brukte deretter Nero for å brenne DVD'en. Dermed var min første hjemmeDVD et faktum. I imagefilen var det mange forskjellige filer, men det var kun enkelte filer i mappen video_ts som lot seg overføre til brenneprogrammet. Jeg ser det er flere i forumet som lurer på det samme. Er det slik det skal være? DVD filmen virket i hvertfall fint, med alle overganger og tekst som jeg hadde lagt inn. Nå skal det bli spennede å forsøke seg på større prosjekter. Desverre tar renderingen i studio 8 fryktelig lang tid.

Jeg har Adobe premiere også, og vil forsøke meg mere på dette programmet i fremtiden. Så lenge Studio 8 fungerer som det skal, så er det i hverfall et veldig enkelt program for nybegynnere.

Lenke til kommentar

Jeg har også PS 8.10.4 og NEC ND-1300A. Jeg sliter også veldig med DVD-brenning. Rendering og kompilering går greit, men brenningen vil ikke starte. Jeg har forøkt Nero 5.5, men det blir feil.

 

Det jeg har gjort er å ta over alle filene i alle katalogene under "DVD" kataologen i PS8 prosjektet mitt, ikke bare Video_TS. Da har DVD-platen ikke latt seg avspille på dvd-spilleren min i stua. Hva med menyer? Fungerer de som de skal hvis man bare tar med filene under Video_TS katalogen? Dessuten var det noen filer under Video_TS katalogen i PS8 prosjektet som ikke lot seg overføre til Nero 5.5.

 

HAR NOEN EN GOD OPPSKRIFT PÅ DETTE???

Lenke til kommentar
[quote name='MagneH' date='25/11/2003 : 21:54'] Jeg har Studio 8.10.4 og NEC 1300 også, og hvis du skal brenne mer enn en time, så må du inn i oppsettet. Under 'Make Disc', velg 'Settings', og kryss av for 'Most video on disc'. Da kan du brenne 124 minutter på en DVD.

[/quote]
Ja det er riktig men du må huske på at da går det utover kvaliteten :roll:
Lenke til kommentar

Klarer de ikke å lage dvd som er mer en 120 min?!? Matrix RELOADED varer jo i 138 min. Går det ikke å ta brenne den da? :thumbdown: En dvd har jo 4,7 GB. Og en cd har 700 mb. Enda så brenner dvd'en bare 40 min mer en cd'en... Ikke bra. :ermm: Eller har ikke jeg forstått riktig nå?

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Hei.

La vi holde oss til temaet om problem med brenning av dvd i PS8...

 

Jeg må innrømme at etter 2 vellykkede forsøk med å bruke et annet brenneprogram til å brenne dvd+r så fikk jeg problem i tredje forsøk :blush:

Dermed nærmer det seg 10 dvd+r plater som har gått rett i bosset. Inn i mellom har det fungert å brenne direkte fra PS8 andre ganger får jeg full skjæring og platene nekter å spille av i dvdspilleren.

 

Til sammen nærmer dette seg kr 350 i ødelagte dvdplater. Kan jeg søke Pinnacle om å få dette refundert tror dere.....

 

En annen merkelig ting er at dersom jeg bruker dvd+rw plater så fungerer brenningen oftere (ja, jeg har prøvd platene i andre dvdspillere..). I tillegg er det jo den fordelen at dersom noe skjærer seg så kan jeg bruke platen om igjen.

 

Inntil Pinnacle får orden på programmet sitt kommer jeg derfor bare til å bruke +rw plater. Selv om dette er dyrere er det billigere enn å kaste +r plater i bosset...

Endret av Hope53
Lenke til kommentar

Jeg har laget noen DVD+R i fra PS8 og jeg har aldri fått noen feil.

 

Jeg bruker siste versjon (8.10) og når jeg brenner DVD, så har jeg brukt funksjon "Create Disc" og brent direkte til DVD.

 

Jeg har en Dell Dimension 8300, 3Ghz, 1GbRam, 120Gb HD, med fabrikklevert DVD-brenner.

Endret av Lars66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...