Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljesensorlampe på Audi A4 1,8TQ


Anbefalte innlegg

Har en '02 Audi A4 !,8TQ hvor oljesensorlampa kommer og går. Den begynner å lyse og piper en gang under kjøring, men forsvinner etter noen sekunder. Første gangen den lyst hadde jeg parkert i en liten bakke med fonten opp.Rygget da bilen til den sto rett og da forsvant lampa relativt raskt. Peilet så olje og oljenivået var like over min. merket og antok at det var lite olje som var skyld da jeg har opplevd det samme med snøscooter. Fylte opp oljen og alt var bra. Så under en av de mange rånerundene i byen lyste den igjen, og forsvant ikke lenge etter. Peilet olje igjen og da var oljen 3/4 mot max. merket. Siden oljelampa forsvant tenkte jeg det ikke var noen problem så jeg har kjørt videre. Dette har gjentatt seg noen ganger, og har peilet olje flere ganger og den har ikke brukt noe merkbart med olje. Dette skjer som regel etter at jeg har presset bilen litt og har begynt å kjøre rolig igjen. Har en teori på temperatur på oljen, men har ikke så mye erfaring med bil så vet ikke helt. Alle svar tas imot med takk. Og jada jeg skal få tatt diagnose av bilen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...