Gå til innhold

Ingen ville ha jobben: Oslos nye ladegarasje forsinket igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I artikklenen står det: "Hver gruppe deles på 10 elbiler, får en effekt på mellom 12 og 16 ampere."

 

En bil, dersom den støtter det og det er kapasitet burde få 32A.... Men vi trenger prising i kWt for å ikke få en kaotisk pris-modell.

 

Og forresten, gratis funker ikke når grådigheten er større enn etterspørselen. Gratis medfører at blir plassene opptatt for de som faktisk trenger strøm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En artikkel i teknisk ukeblad som angir effekt aom ampere? Ikke bra

 

Det er vel relativt vanlig å opplyse om strømmengder i ampere. Antar uten videre det er snakk om 400V trefas inn og enfas 230V ut vil hver enkelt bil. Men ja, det kunne godt vært spesifisert.

Lenke til kommentar

 

En artikkel i teknisk ukeblad som angir effekt aom ampere? Ikke bra

 

Det er vel relativt vanlig å opplyse om strømmengder i ampere. Antar uten videre det er snakk om 400V trefas inn og enfas 230V ut vil hver enkelt bil. Men ja, det kunne godt vært spesifisert.

Ja, det er vanlig å oppgi strømmengde i ampere, men det sier ingenting om man ikke inkluderer hvilket nettsystem, spenning og hvor mange faser.

Derfor oppgir man effekten (watt). Man skal aldri anta noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...