Gå til innhold

Oppkjøring!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt naturlig å være nervøs for noe såpass stort, men har du en god kjørelærer som mener du er klar til å kjøre opp så er du tydeligvis flink nok til å klare dette. Det jeg tror mange ryker på er at de er så stressa av tanken på at "nå gjelder det" så de kjører mye dårligere enn de vanligvis ville gjort. Å si "ikke vær stressa" er som å si til en med angst "ikke bekymre deg" så det er neppe noe særlig til tips.

 

Kjør så mye du kan privat (om mulig) frem til oppkjøringen. Bli med mor og far i butikken for å få kjøre. Øvelse gjør mester og jo mer du blir vant til trafikken rundt deg, fotgjengere, skilt, behandling av bilen (clutch, gass, speilbruk) osv jo lettere vil det bli for deg å takle dette under oppkjøringen. Å være kjent i områdene du kan få oppkjøring er også til stor hjelp så om det er mulig å få tak i hvor disse rutene går kan du jo prøve å kjøre dem noen ganger. Selv etter 12 år bak rattet synes jeg fortsatt det er hakket enklere å kjøre steder jeg er kjent en på helt nye steder. 

 

Skru gjerne av radioen om du synes den forstyrrer konsentrasjonen din.

 

 

Jeg fikk ruta som gikk ned på Grünerløkka. Husker dessverre ikke så mye mer da det er mange år siden, men var ikke spesielt happy med den. Spesielt fordi jeg kjørte opp ganske sent så ruta som skulle ta 45min el tok nærmere 1.5t, men det gikk nå bra allikevel. Håp på å få oppkjøring ca. midt da dagen når trafikken er lettest ;-)

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...