Gå til innhold

Begynne å jobbe med film?


Laserflip

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd og motivasjon til å begynne å studere igjen, men også finne ut en plan for fremtiden. Jeg er 27 år og utenom videregående har jeg kun begynt og sluttet på studier (har dog en del forskjellige eksamener).

 

Jeg har erfart at for å gjøre en god jobb og legge inn ekstra innsats, må jeg gjøre noe jeg brenner for. Den største interessen jeg har er film/serier - jeg liker å skrive historier, manuser, sanger, lage musikk, og også være foran kamera. Har laget mange småfilmer siden barneskolen, og den største drømmen min er å skape en serie, og bruke karrieren min på å jobbe med film og serie-prosjekter.

 

Jeg er klar over at dette er en tøff bransje å komme inn i, og snakker ikke nødvendigvis om å bli Hollywood-regissør. Så lenge jeg får laget filmer og f.eks publisere de på nettet så er dette noe jeg kunne tenke meg å drive med (om ikke annet på deltid).

 

Selv om jeg vet at mange av de som i dag jobber med film har gått filmskole, vet jeg også at det er kostbart, og at graden betyr lite på arbeidsmarkedet. Jeg vurderer det likevel på grunn av muligheten til å utvikle mine ferdigheter (jeg er interessert i alle aspekter av produskjon, både skriving, filming, klipping, og vil gjerne lære mer). Jeg tenker også at å bli pushet til å stadig jobbe med prosjekter og utvikle meg er en bra ting. Så tenker jeg også at filmskole er et bra sted å knytte kontakter, noe jeg føler at er det største hinderet mitt akkurat nå - kjenner ingen som driver med film eller har interesse av det. Og de prosjektene jeg planlegger trenger jo selvfølgelig folk. Så føler meg litt stuck nå og er usikker på hvilken vei jeg skal ta.

 

Dette ble langt, men det jeg lurer på er om filmskole er noe jeg bør vurdere? Hvilken annen vei kan jeg gå for å realisere mine drømmer?

 

Takk til de som gidder å lese. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er vanskelig for folk med mine interesser, er at man ikke akkurat blir oppmuntret til å satse (snakker ut ifra min erfaring). Så jeg har studert ting jeg ble oppmuntret til å studere, som skulle sikre meg en "bra framtid". Det handlet alltid om å gjøre minimum for å møte kravene, men ikke noe mer. Når det gjelder film er det noe jeg lett kan bruke hele dager på i strekk, jobbe hele dagen og natten rett og slett fordi timene bare flyr. Hater generelt å lese bøker, men når det gjelder filmfag sitter jeg og leser på fritiden fordi det interesserer meg og jeg føler kunnskapen er nyttig for meg, for utvikling, og ikke for å bestå en eksamen.

 

Skulle ønske jeg begynte å satse tidligere, men bedre sent enn aldri. :) Det jeg imidlertid lurer på er hvilken vei jeg kan ta? Hva kan være et alternativ til filmskole, og hva kan være realistisk for meg hvis jeg velger skole?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...