Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så sykt usikker på hvor jeg vil studere til høsten. Blir enten Bergen (hjembyen) eller Oslo. Enten studerer jeg journalistikk på Kristiania Høyskole, eller så blir det eventuelt medievitenskap på universitetet. Hvordan er studentmiljøet i Oslo egentlig? Vet noen lunde hvordan det er i Bergen, og det er dette som får meg til å lure litt på Oslo.

 

Noen som har erfaringer fra Kristiania eller universitetet i Oslo? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvordan er studentmiljøet i Oslo?"

Dette spørsmålet har mange faktorer, og avhenger av mange ting. Jeg studerte på Hioa i 2011/2012 , jeg likte ikke studentmiljøet i Oslo. Jeg følte byen var kald, upersonlig, for stor og vanskelig å komme inn på miljøer, jeg var veldig sosial og jobbet mye med dette. Andre sier annet. Jeg trives veldig godt i kristiansand derimot, men det er også her jeg er oppvokst. 

Lenke til kommentar

Er så sykt usikker på hvor jeg vil studere til høsten. Blir enten Bergen (hjembyen) eller Oslo. Enten studerer jeg journalistikk på Kristiania Høyskole, eller så blir det eventuelt medievitenskap på universitetet. Hvordan er studentmiljøet i Oslo egentlig? Vet noen lunde hvordan det er i Bergen, og det er dette som får meg til å lure litt på Oslo.

 

Noen som har erfaringer fra Kristiania eller universitetet i Oslo? 

 

Jeg vil si at den desidert viktigste faktoren som spiller inn ved et slikt valg, er selve valget om hva du skal studere, ikke hvor. Ønsker du for eksempel å studere journalistikk, og bestemmer deg for dette, kan du dermed låse deg til de instansene med den beste formen for dette tilbudet.

 

Håper du får en trivelig og lærerik opplevelse, uansett hvilken instans du velger!

 

 

Dr. Urdahl.

Endret av Dr. Urdahl
Lenke til kommentar

 

Er så sykt usikker på hvor jeg vil studere til høsten. Blir enten Bergen (hjembyen) eller Oslo. Enten studerer jeg journalistikk på Kristiania Høyskole, eller så blir det eventuelt medievitenskap på universitetet. Hvordan er studentmiljøet i Oslo egentlig? Vet noen lunde hvordan det er i Bergen, og det er dette som får meg til å lure litt på Oslo.

 

Noen som har erfaringer fra Kristiania eller universitetet i Oslo? 

 

Jeg vil si at den desidert viktigste faktoren som spiller inn ved et slikt valg, er selve valget om hva du skal studere, ikke hvor. Ønsker du for eksempel å studere journalistikk, og bestemmer deg for dette, kan du dermed låse deg til de instansene med den beste formen for dette tilbudet.

 

Håper du får en trivelig og lærerik opplevelse, uansett hvilken instans du velger!

 

 

Dr. Urdahl.

 

Takk for godt svar!

Lenke til kommentar

Har du søkt skole da? Fristen gikk ut den 16. april. Oslo er en veldig bra by, men det er stort, og det er fort gjort at man "forsvinner i mengden". Bergen er en veldig bra studentby med et veldig bra studentmiljø har jeg hørt. Du blir nok fornøyd uansett hva du velger.

Lenke til kommentar

Har du søkt skole da? Fristen gikk ut den 16. april. Oslo er en veldig bra by, men det er stort, og det er fort gjort at man "forsvinner i mengden". Bergen er en veldig bra studentby med et veldig bra studentmiljø har jeg hørt. Du blir nok fornøyd uansett hva du velger.

Ja, søkte før fristen. Både i Oslo og i Bergen. Jeg har også hørt at studentmiljøet i Bergen er svært bra. Og har hørt litt "verre" ting om Oslo. Er redd for å ikke trives.. Men samtidig så vet jeg at det er lurt å komme seg litt "vekk" og prøve nye ting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...