Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til gjennomføringsplan


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i en litt kinkig situasjon.

Vi har 30kvm kjellerstue med verandra oppå. Så tenkte vi at det sikkert var en grei sak å bygge ut førsteetasjen der verandraen ligger. Altså utvide stuen med 30kvm.

Siden det er mindre enn 50kvm fikset jeg nabovarsel og sendte inn en søknad om tillatelse til tiltak uten ansvarsrett.

Men så får jeg tilbakemelding fra kommunen om at kjellerstuen ikke er søkt om. Jeg må derfor søke om denne samtidig, og da blir det totale som skal bygges 60kvm. Og jeg har 30 dager på å rette opp søknaden (9 dager igjen pr. dags dato). Og det kreves i utgangspunktet at ett firma sender inn denne søknaden.

Og det er her problemet kommer. Vi holder forstatt på å innhenter tilbud på tilbygget. Og det er svært lite sannsynlig at vi har valgt ett firma til å bygge innen fristen, og det ser faktisk mørkt ut for at det i det heletatt blir i år. Og da må vi bygge til neste år.

Men så får jeg vite at man kan søke om personlig ansvarsrett som selvbygger av egen bolig eller fritidsbolig. Og dette tenkte jeg at jeg skulle benytte meg av bare for å få søknaden i orden.

Og da kommer vi til skjemaet jeg sliter med i første omgang: "Gjennomføringsplan". Er det noen som har peilig på hvordan denne skal fylles ut?

 

Holder det at jeg skriver f.eks. "Selvbygger"?

Det vi tenker er at vi skal ha ett snekkerfirma til å sette opp råbygget med isolasjon og alt utvendig (tak, ytterkledning), og en elektriker til det elektriske. Ellers tar vi det innvendige selv (gulv, veggplater, takplater).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...