Gå til innhold

Elon Musk: – Norge er i den beste posisjonen til å øke produksjonen av fornybar energi


Anbefalte innlegg

 

Angående effektivitet hydrogen vs elektrisitet:

 

http://ecars-now.wdfiles.com/local--files/why%3Asuper-ecocar/hydrogencar.png

 

Jeg har ikke ettergått disse tallene, men de skal være veldig skjevt fremstilt for at ikke batteriteknologi p.t. er overlegent hva gleder effektivitet.

 

Kan ikke se for meg at hydrogen har noe å gjøre i privatbilen, men det kan godt spille en rolle som energibærer/lagring i deler av verden hvor det ikke er like enkelt å pumpe vann opp i høyden som det er hos oss. Samt muligens i skips- og luftfart.

"Kan ikke se for meg at hydrogen har noe å gjøre i privatbilen"

 

 Hele greie med elektriske biler er jo å bli kvitt ( i første rekke)  lokal forurensning.

Nå har vi fått, takket være Tesla/M. elektriske biler som viser at  dette er mer enn Think.

Så viser det seg at verden/Norges  bilbrukere er flere enn menigheten på Tu.no

Det er nok trist (?), men slik er verden.

Hydrogen, med rask tanking, og energi fra fornybare kilder, kan gi oss en transport  både til vann og på land som reduserer lokal forurensning betraktelig. - Der batteri-elektrisk ikke greier å oppfylle ønsker og behov.

Jada, jada, batteri-elektrisk er mer effektivt enn Hydrogen-elektrisk.

Men med Hydrogen-lagring kan vi fange mer av den fornybare energien, iogmed solen ikke skinner hele døgnet, og vinden ikke heller. Og bølgefangst kan foregå langt fra land og være et godt alternativ til oljefangst langt fra land.

Vinnerne er uansett oss alle, med mindre lokal forurensning.

Hydrogen-drift vil ikke stjele fra batteri-drift . Vi har fornybar energi i verden nok til begge

 

I tillegg har du alle andre ulempene med hydrogen, men den debatten orker jeg ikke dra igang her nå, den er tatt så mange ganger på dette forumet, og jeg vet du har vært aktiv i de fleste, så du har sikkert fått med deg de fleste motargumentene allerede, uten at det ser ut til å endre dine meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...