Gå til innhold

Cas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I BIOS på Abit-kort finner du cas innstillingen under Advanced Chipset Features -> DRAM cycle length.

Står det 2 er det cas-2, står det 3 er det cas-3.

Cas bestemmer timingen for når rammen skal sende ut informasjon. 2 er best. På DDR-minne finnes også alternativet 2.5, i alle tilfeller gjelder lavest=best.

Når du kjører cas-2 blir rammen litt raskere enn på cas-3, tror rammen går ca 10% raskere...

 

mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen av dere peil på hva slags dram de selger på datorbutiken, hvilken produsent osv?? f.eks den dram brikka på 256 mb og til en pris på 446 kr? Hva skiller denne fra den originale dram brikka på 256mb til 982 kr? Lønner det seg å satse på den billige brikka eller bør jeg betale 500 kr mer og få cas 2?

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall god erfaring med Winbond PC133 CL2 256-brikker, de koster bare 495,- på Komplett. Har kjørt dem dønn stabilt på 150MHz CAS2, 4-way interleave, alle settings på turbo på et KT7A kort jeg bygde for en kamerat.

 

Ellers får de visst inn TwinMOS PC166 brikker til 550,- om få dager. De skal naturlig nok takle 166MHz (sannsynligvis CAS3) og er 6ns brikker mot for Winbond's 7ns. Høres lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...