Gå til innhold

Gatebilde nattestid.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt kvelds/gateportrett med fine linjer innover i bildet. Godt eksponert der detaljer kommer godt fram og liten blenderåpning som hjelper til å få belysningspunktene til ikke å bli store utbrente flekker i bildet. Midtstillingen er ellers viktig for komponeringen av bildet. Den lange eksponeringstiden gir dessuten kledelige lysstriper av biler som passerer i gatene på hver side.

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg tenkte i det jeg redigerte bildet at jeg burde plassert kameraet mer mot midten av de diagonale linjene der... men lite kan gjøres med det nå :-) Og, da er vi vel med kjernen av det som jeg synes er vanskeligst; Å finne en god (den beste) komposisjon!

Nå går linjene inn mot midten av bildet... Kan det ha noe for seg å flytte forsvinningspunktet opp eller ned? Noe annet som kan gjøres for å få et mer interessant bilde?

 

Mvh

Finn Chr.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg tenkte i det jeg redigerte bildet at jeg burde plassert kameraet mer mot midten av de diagonale linjene der... men lite kan gjøres med det nå :-) Og, da er vi vel med kjernen av det som jeg synes er vanskeligst; Å finne en god (den beste) komposisjon!

Nå går linjene inn mot midten av bildet... Kan det ha noe for seg å flytte forsvinningspunktet opp eller ned? Noe annet som kan gjøres for å få et mer interessant bilde?

 

Mvh

Finn Chr.

 

Noe er nok smak og behag, mer her ville jeg forsøke å treffe midtpunktet 100%, ditt er vel ca 98 %, noen som absolutt må godkjennes. Når det gjelder kameravinkel så vil det normalt være riktig med en lav sådan, likevel i dette tilfelle slik at du kan se antydningen av rutene/mønsteret langt inn i bildet. I det store og hele er komposisjonen slik jeg ville hatt det.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...