Gå til innhold

TEST: Canal Digital Smart HD boks


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min Sagem hårføner døde tydeligvis (av at den ikke hadde strøm i påska... noe vil ikke starte opp inni boksen, muligens HD'en).

 

Er det absolutt ingen 3. parts som funker greit som HD opptaker og evt timeshift?

Har nå kjørt med en VU Duo+ i mange år, har fungert topp. Den har to tunere og så stor HDD du bare vil sette inn. Timeshift selvsagt.

Men i det siste har jeg måtte reparere den ca. en gang hvert år, når den nekter å starte opp - er en kjent feil, sikkert bare på første-generasjon. Ellers er det en skog av dekodere der ute, DreamBox mm. Tips: sjekk www.x-sat.no/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg savner en ting til i tillegg til støtte for 4K, nemlig display i fronten som viser hvilken kanal du erpå. Ok, som regel ser du det av kanalens egen logo, men disse blir borte under reklamepauser, og da vet du kanskje ikke om du står på TV2, Nyhetskanalen, Zebra eller noe annet. Ellers er jeg svært godt fornøyd, men synes altså at manglende display er en nedgradering i forhold til den forrige...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DSC_9591.300x169.jpg

Mindre boks som sparker kraftig fra seg – men vi savner en ting.

 

TEST: Canal Digital Smart HD boks

 

Finner ikke ut at jeg kan legge inn planlagt visning.

Fikk dekoderen nettopp, har snakket med kundeservice som sier at det ikke går an!

Himmel og hav - dette er vel antakelig eneste dekoderen på markedet hvor man IKKE kan merke et program i EPG'en slik at dekoderen veksler til valgt programmet når det starter!

Stemmer dette? Noen som har funnet ut hvordan det gjøres?

Hvis ikke, går den rett i retur og jeg fortsetter med min forholdsvis trofaste VU+ Duo, som KAN dette ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei,

Jeg vurderer å gå til innkjøp av denne dekoderen, men har et par spørsmål jeg håpet dere kunne være behjelpelig med.
1. Er det kommet støtte for 4k?

2. Om man kjøper boksen uten PVR, vil det være mulig å sette inn egen HDD og dermed spare en tusenlapp? Hvordan HDD er støttet? Vil en SSD fungere?

Vennlig hilsen
Vestlia

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har kjøpt denne dekoderen nå nylig uten harddisk da jeg synes CD priser disse 1TB noe høyt.

 

Jeg har koblet til en ny 2 TB Seagate harddisk til USB porten bak på dekoderen og den klargjøres greit av boksen. Eneste jeg ikke liker er at den tar min 2 TB harddisk for å være 1 TB.

 

Jeg har prøvd å formattere disken til exFAT og FAT32 men dekoderen påstår jeg har fortsatt 1 TB harddisk.

 

Støtter ikke denne "smartboksen" mer enn 1 TB harddisk, eller er det noe jeg må gjøre for å få den til å godta 2 TB eller større disker gjennom USB porten.

 

En ting til jeg lurer på, som Canal Digital heller ikke kan eller vil svare på. Disse holderne for å sette harddisk inn i dekoderen, noen som vet hvor få kjøpt disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...