Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Misfarget tann


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg var rundt 12-13 år så knakk jeg av halve fortannen min mens jeg lekte med noen kompiser. Dette gjorde at jeg måtte sette på en fake halvdel av i tillegg til rotfylle tanna en stund etterpå siden den "døde". Rundt 18 års alderen merket jeg at den fake delen av tanna begynte å få et lite hint av "misfarge" som gjorde at jeg dro til tannlegen for å prøve å få det fikset. Først boret de opp tanna og la en fylling på innsiden som skulle bleke tannen fra innsiden å ut. Dette funket ikke. I et siste forsøk så fikk jeg en "gom" og en tube med blekningsmiddel som jeg skulle bruke på bare den fyllingen mens jeg sov. Dette var heller til ingen nytte. Nå nærmer jeg meg 22 år og ser at den fake halvdelen av tanna er synlig misfarget og har lyst til å få det fikset. Så da kommer spørsmålene mine.

 

Hvordan behandling må til?

Er dette noe jeg kan få på en "forsikring sak" siden de prøvde å fikse problemet før jeg var 18, men feilet?

Hvor kan jeg ta denne behandlingen?

Hva koster denne behandlingen?

 

 

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...