Gå til innhold

Radeon 9800SE softmod


Zhor

Anbefalte innlegg

Hjelp Hjelp!!

 

Har kjøpt Hercules 9800SE som skal softmodifiseres, men det oppsto et lite problem før jeg kom så langt.

Maskina vil ikke starte!?!? Helt død.....

Har jeg for liten PSU? Eller kan det være andre saker?

står jo anbefalt 300watt men den skulle vel starte på 235watt også?`eller?

 

plz hjelp

Prøv å bytt om på hvilken strømledning du kobler til kortet. Var litt kinky med den ene strømforsyningen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skal visst være ganske høy sucessrate med disse

kortene. Bruk Omegacorners driver for softmoddingen, da får du en bra tweaket\konfigurert driver og med et greit program for overklokking.

Har hørt den skal være sånn ca 40-50%... Jeg havnet tydligvis på feil side av oddsen. :grine: Det var forresten litt problemer med de omega driverne. Etter å ha installert de fikk jeg konstant beskjed om at PCen hadde finni ny hardware. Veldig annoying. Nå kjører jeg uansett med standard drivere p.g.a. litt plagsomme artefakter. :)

 

*vente på at vifta ryker*

Du har vel installert driverne til TV-Tuner mm i tilleg?

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte et hercules aiw 9800se i dag. Fikk sjakkbrett plus feil i mpeg av spilling.

Fikk 8 pipelines. god ytelse når jeg brukte omega driverne, men ututholdelige grafikk feil. For dårlig ytelse uten softmod anbefales ikke.

Jeg må nevne at jeg fikk en del feil i spill som jeg aldri har opplevd før med nvidia.

Komplett får nok dette korte tilbake.

 

Julle

Lenke til kommentar
Jea

 

hvordan finner man ut om man har 128 eller 256bit?

Last ned AIDA32 her, så finner du det raskt ut, sjekk display properties->GPU-> og se etter memory bus properties.

 

Dersom du vil sjekke om 4 eller 8 pixel pipelines er enablet, finner du det under

isplay properties->GPU-> Graphics Processor Properties.

Mvh

 

Raimop

Lenke til kommentar

Takker..

 

Jeg har hørt at sapphire har noen kort med 128bit og noen med 256. Men når jeg sjekker ut sidene til sapphire, stå finner jeg bare en 9800se modell: http://www.sapphiretech.com/vga/9800se.asp

 

Der står det: 256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and vides end users with faster 3D graphics

4-pipeline VPU in its 2nd generation.

Men det står ikke noe om 128? Hjelp

Lenke til kommentar
Takker..

 

Jeg har hørt at sapphire har noen kort med 128bit og noen med 256. Men når jeg sjekker ut sidene til sapphire, stå finner jeg bare en 9800se modell: http://www.sapphiretech.com/vga/9800se.asp

 

Der står det: 256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and vides end users with faster 3D graphics

4-pipeline VPU in its 2nd generation.

Men det står ikke noe om 128? Hjelp

Iflg. det man har lest på div. forums anngående Sapphire's 9800se kort, virker det som de er med 128bits minnebus, så det KAN tyde på at det rett og slett er feilinformasjon på Sapphires hjemmeside, uten at jeg kan si det helt sikkert :/

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er noe virkelig merkelig!!!! Jeg har et powercolor 9800se med 128mbit bus. Denne har jeg klart og softmodde, DVS enable alle piplinene men får ikke samme ytelse pga. jeg bare har 128bmit. Det rare er at i Rivatune står det jeg har 276 mhz på cpu og 270 på ram.. Hva i all verden er galt med kortet mitt??? venligst svar!

Lenke til kommentar
Takker..

 

Jeg har hørt at sapphire har noen kort med 128bit og noen med 256. Men når jeg sjekker ut sidene til sapphire, stå finner jeg bare en 9800se modell: http://www.sapphiretech.com/vga/9800se.asp

 

Der står det: 256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and vides end users with faster 3D graphics

4-pipeline VPU in its 2nd generation.

Men det står ikke noe om  128? Hjelp

Iflg. det man har lest på div. forums anngående Sapphire's 9800se kort, virker det som de er med 128bits minnebus, så det KAN tyde på at det rett og slett er feilinformasjon på Sapphires hjemmeside, uten at jeg kan si det helt sikkert :/

 

Mvh

9800SE AIW har 256bit minnebuss, vanlig SE har bare 128bit minnebus. Kjøper man AIW er man iallefall på den sikre siden... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hepp, vil bare legge til en mektig bump her og si at selv om Sapphire sitt 9800SE kort har 128bit minnebuss har jeg klart å softmodde det til 8 pipelines uten artifacts. Er litt i hundre her (har posta i den andre tråden også :D ) av glede! :D

Gikk opp fra 9700 til 11800 points i 3dmark2001 og fikk 3400 points i 3dmark03 på første run, korter kjører original hastighet (277/270). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...