Gå til innhold

Shera II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett kjempefint portrett hvor du tydeligvis har lagt vekt på å få fokus og skarpheten på øyet. Meget bra eksponert i vinduslyset.

Mvh. Rolf

 

Takk skal du ha, Rolf :) ja, med så snau dybdeskarphet er det viktig at øyet er i fokus. Tegner vakkert dette gamle objektivet. :)

Lenke til kommentar

Nyhydelig.

Nevner øyet spesielt med positivt fortegn.

Må være litt hull i mine kunnskaper for jeg får det ikke til å stemme med brennvidde på 0,0.

Jeg ser bare et lite område rundt øyet som er 100% i fokus og tipper at kanskje blenderåpningen har skylda - eller kanskje er det helt bevisst.

Kjenner jo ikke kameraet her, Men tenker kanskje litt mer ISO som jo kompenserer for dårlig lys så jeg har brukt det i mørke kirkerom bl.a.. Men igjen kan jo du ha en litt annen tanke bak enn hva jeg har.

Hva med litt mer luft foran snuta?

 

Roar

Lenke til kommentar

Nyhydelig.

Nevner øyet spesielt med positivt fortegn.

Må være litt hull i mine kunnskaper for jeg får det ikke til å stemme med brennvidde på 0,0.

Jeg ser bare et lite område rundt øyet som er 100% i fokus og tipper at kanskje blenderåpningen har skylda - eller kanskje er det helt bevisst.

Kjenner jo ikke kameraet her, Men tenker kanskje litt mer ISO som jo kompenserer for dårlig lys så jeg har brukt det i mørke kirkerom bl.a.. Men igjen kan jo du ha en litt annen tanke bak enn hva jeg har.

Hva med litt mer luft foran snuta?

 

Roar

 

Takk for fin kommentar, Roar :) Brennvidde 0,0 er fordi jeg har brukt et gammelt Olympusobjektiv som ikke kommuniserer med kamerahuset. Ingen elektronikk. Det er brukt en 35/2,8 på full åpning. Jeg liker denne minimale dybdeskarpheten med vakker myk bokeh foran og bak. Dessuten takler mitt gamle kamera høy ISO dårlig og jeg hater korn og støy. Kodachrome 25 (ASA) var favoritten den gang det var lysbilder som gjaldt :)

Kunne godt hatt litt mere luft foran, ja, men dette er hva som finnes. Sitter ikke mange sekundene i ro denne modellen :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...