Gå til innhold

Problemer med ny PC


Anbefalte innlegg

Jeg har nå nylig kjøpt nye alle komponentene for å bygge en datamaskin, og har bygget den ferdig nå. Komponentene er: Asus A7N8X hovedkort, AMD Athlon XP 2500+, To brikker med RAM på 512 MB (PC 3200), PowerColor ATI Radeon 9600 Pro, 120 GB Maxtor (8 MB cache, 7200 rpm) og da også selvfølgelig kabinett skjerm, tastatur osv.

 

MEN når jeg skal installere Windows XP, har jeg stilt inn BIOS-en til å starte opp med CD-en. Dette klarer den helt fint og jeg kommer inn på installasjonsprogrammet til Windows. Når jeg har valgt partisjon kopierer den alle filene over på harddisken og starter på nytt. Og det er da det skjer. Rett etter at "Verifying DMI pool data" kommer det en beskjed hvor det står "Manglende operativsystem". "Kan ikke laste operativsystem har det også stått". Og jeg klarer ikke finne ut hva som er problemet. Jeg har prøvd å fikse bootsekvensen (fdisk/mbr), jeg har slettet eller tilbakestilt CMOS ved å ta ut batteriet og sette jumper fram og tilbake som beskrevet i MB manualen, jeg har formatert, jeg har prøvd nesten alt. Men det rare er at jeg helt uten problemer klarte å installere Windows 98 SE og Red Hat Linux 9.0. Jeg har selvfølgelig formatert etter dette. Jeg har prøvd å oppdatere til XP fra 98 SE, men da skjedde det samme. Det samme gjelder Windows 2000 Pro.

 

Jeg har også prøvd å sette inn en annen harddisk med XP på fra før av inn i den nye maskinen, men da restarter den rett ett er at den har begynt å "loade" XP.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

På forhånd takk.

Endret av daprinter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...