Gå til innhold

Redigere 25 bilder per minutt og 29 bilder per minutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til å redigere en film fra ferien vår. 

Ser at snuttene på filmcamera er innspilt i 25 bilder pr/sek og mobil snuttene er i 29 bilder pr/sek.

Får jeg problemer når jeg redigerer disse sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til å redigere en film fra ferien vår. 

Ser at snuttene på filmcamera er innspilt i 25 bilder pr/sek og mobil snuttene er i 29 bilder pr/sek.

Det går fint. Sett det sammen i en 24bps tidslinje i redigeringsprogrammet ditt.

Skrevet

Etter hva jeg vet om redigeringsprogrammer så skjer dette;

Hvis man rendrer en video i 30fps der kildematerialet er 25fps så vil noen bilder bli "gjenbrukt" for å få 30fps. Hvis man rendrer i 30fps og kildematerialet er 35fps så vil noen bilder bli fjernet. Det er ikke noe problem i det hele tatt, men hvorfor ikke prøve og se hva som skjer og heller spørre om hjelp hvis noe går galt?

Skrevet

Grunnen til at jeg spør først er enkel. I 2012 laget jeg en film som skulle vises på kino i sammenheng med en pengeinnsamling til et prosjektet i Afrika.

Jeg hadde da laget filmen av filmklipp tatt med et filmkamera kjøpt i Norge. (25 sek) og et kamera kjøpt i USA (29sek) Da filmen skulle vises hakket alle klippene som var fra kamera kjøpt i USA. Ønsker ikke det samme skal skje nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...