Kenneth Dammyr Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Jeg vet dette er et sånt emne som aldri får et skikkelig svar, får alle mener at den ene er bedre enn den andre. Så derfor skal jeg prøve å vri litt på spørsmålet. Jeg trenger minst 160GB lagringsplass, 8mb cache og SATA. Jeg vil ikke betale så veldig mye, da jeg også skal ha en Raptor på 36GB i tillegg. Og jeg vil heller ha bedre ytelse enn en støysvak disk. Bruksområde er lagring av videofiler og generell data. Sånn spesifikasjonsmessig ser alle sammen veldig like ut, men hvordan de er i praksis vet jeg ikke. Er det noen som har noen erfaringer med flere av hardiskene og som kanskje kan gi en liten pekepinn på hva som er best? Veldig fint hvis dere begrunner svarene deres.
Mekkeren Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 (endret) Jeg trenger minst 160GB lagringsplass, 8mb cache og SATA. Jeg vil ikke betale så veldig mye, da jeg også skal ha en Raptor på 36GB i tillegg. Og jeg vil heller ha bedre ytelse enn en støysvak disk. Bruksområde er lagring av videofiler og generell data. Er det noen som har noen erfaringer med flere av hardiskene og som kanskje kan gi en liten pekepinn på hva som er best? Veldig fint hvis dere begrunner svarene deres. Jeg har litt Erfaring meg alle de 3 diskene der ja. jeg hadde en gang en maxtor disk, men denne var så dårlig at den gikk fløyten etter 2måneder! bare noe dritt altså, (personlig mening). Men både Seagate Og Western Digital og har jeg bra erfaring med. har en WDC som er ca 3år nå, og har et program der hvor jeg kan se hvor slitt og hvor mye degradert disken har blitt. men denne har ikke forandrett seg en enste mm! Seagate har heller ikke rikket seg så mye, men litt dårligere har denne blitt, men til gjengjeld så lager den mindre støy. Bryr ikke støy deg, Kjøp Western! betyr støy noe kjøp Seagte, (skilnadene er uansett veldig må små på disse to, så egentlig samme av hvem av de to du kjøper. men hold deg LANGT unna MAXTOR! :gretten: Endret 20. november 2003 av AMD_XP3000+
Iyon Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Maxtor har i det siste året skjerpet seg en del. Komplett sier de nesten ikke har hatt rma'er i det hele tatt på Maxtordisker siden januar, og de selger en del i og med at det er billige disker.
Mekkeren Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Maxtor har i det siste året skjerpet seg en del. Komplett sier de nesten ikke har hatt rma'er i det hele tatt på Maxtordisker siden januar, og de selger en del i og med at det er billige disker. Mulig det men. stoler fortsatt ikke på MAXTOR, Kommer aldri til og kjpe en Maxtor disk til!
superdigg Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Bryr ikke støy deg, Kjøp Western! betyr støy noe kjøp Seagte, (skilnadene er uansett veldig må små på disse to, så egentlig samme av hvem av de to du kjøper. men hold deg LANGT unna MAXTOR! :gretten: Grunnen til at forskjellen mellom Seagate og WD er blitt såpass liten er at Seagate fra og med 7200.7 ikke er spesielt støyfrie lengre. Kan overhodet ikke sammenlignes med Barracuda IV og V. Skal du ha en stille disk i dag er det Samsung SpinPoint P80 serien som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå