Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo D1840, er denne tess...?


SvenSR

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en bærbar PC. Etter å ha tenkt en del på hva jeg må ha og hva jeg tror har lyst på (noe som ofte er vidt forskjellige...) kom jeg frem til et par punkter:

 

Viktig:

Kraftig nok til å kjøre to tyngre prgrammer samtidig (en del 3D), f.eks. ArchiCad og Photoshop.

Skjerm med bra nok fargegjengivelse og oppløsning til at det faktisk går an å bruke den til bildebehandling.

Muligheter til å koble til ekstern skjerm eller TV (pluss mulighet til å bruke den som DVD spiller)

Nok HDD-plass til å kunne lagre store mengder med bildefiler, prosjekter og også litt film, musikk og moro (CDer blir borte...)

Har jobbet litt med en PowerMac og liker den brede skjermen og mulighetene det gir for plassering av verktøysbokser osv iforhold til et arbeidsområde, pluss at det jo er lekkert.

En pen innpakning er kanskje ikke så viktig for alle, men for meg har den en hel del å si...

 

Ikke så viktig:

Batterikapasitet, da jeg 99% av tiden vil bruke den på skolen eller hjemme hvor jeg alltid har tilgang på nettdrift.

Vekt, om den veier 2,5 eller 3,5 er ikke så nøye, litt av samme grunn som over.

Spill, selv om jeg alltid tror jeg kommer til å spille viser det seg alltid at jeg ikke gjør det (men er jo hyggelig om det går også...)

 

Ut ifra disse punktene, og litt andre småting, har jeg funnet ut at Fujitsu Siemens Amilo D1840 15.4" WXGA P4 3.0 GHz,256MB ram, 80GB HDD, DVD+R/RW, WLAN(som den så fint heter) kanskje ikke var sånnt et dumt valg, det eneste jeg må gjøre er å putte inn litt mer minne, men det koster jo ikke all verdens.

 

Så til saken,

 

jeg hadde vært evig takknemlig om dere som sitter der ute som har litt mer peiling på hardware enn meg selv kunne komme med noen tips til evt utbedringer, forslag til andre maskiner, eller rett som slett en bekreftelse på at valget kanskje ikke er så dårlig.

 

Link med mer utfyllende info om maskinene:

Komplett sin side om maskinen

 

På forhånd takk

 

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...