Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke kontakt med skjerm etter oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte inn nytt hovedkort, ram, og psu til datamaskinen min. Installerte alt men får ikke kontakt med skjermen. Har sjekket at hdmi kabelen (som er det eneste jeg har) fungerer, og jeg har prøvd både inngangen på hovedkortet og skjermkortet. Ganske sikker på at alt er riktig koblet, alle vifter spinner etc. Tok ut skjermkortet, samme problem. Tok ut ram og prøvde alle mulige plasseringer - samme problem. Får ikke opp noe på skjermen. Default vifta til intel går også amokk i begynnelsen hver gang jeg slår på pcen. Får heller ingen pip fra hovedkortet om jeg skulle få det.

 

Hovedkort: Z97-E.

 

Ikke får jeg noe lys fra mus eller tastatur heller, har prøvd basically alle portene. Har sjekket input på skjermen osv. Jeg blir gal. Hovedkortet lyser, så jeg tror ikke det er ødelagt.

 

Fra tidligere erfaring av mine bygde pcer har jeg måtte bruke VGA kabel for å få opp bios, evt. Bruke converter, har også måtte bruke eldre tastatur og mus for å bruke det. Bruker foreløpig samme harddisk uten å ha gjort noen endringer på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde allerede prøvd alle mulige slots for minnebrikker. Fikset heldigvis pcen, alt jeg trengte å gjøre var å ta ut CMOS-batteriet og vente litt før jeg satt det inn igjen. Ingen anelse hvordan det gjorde at jeg fikk signal, men det fungerte tydeligvis. I tilfellet om noen skulle lure : )

 

Takk for svar forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...