Gå til innhold

[Løst] Oppgradering på en Toshiba Qosmio X770-124


JokkareN

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg var litt usikker før jeg skulle bestille oppgraderingsdeler på maskinen min, så tenkte jeg skulle høre her inne etter noen gode råd.

 

Jeg har altså en Toshiba Qosmio X770-124 som jeg må bestille nytt hovedkort på. Delene jeg remser opp her bestiller jeg fra eBay. Hovedkortet koster 1400 kroner. Men med det hovedkortet tenkte jeg å oppgradere prosessoren som orginalt er en 2-kjerners Intel i5 og den jeg tenkte å kjøpe er en i7 Quad med opp til 3.60 GHz. Bare prosessoren er samme sokkel som hovedkortet, er det da noe annet som kan være at det ikke matcher?

 

Samt hadde jeg tenkt å oppgradere GPU'en som orginalt er en GTX 560M 1.5 GB med en eventuellt GTX 880M 8 GB - hvordan fungerer dette og hva må jeg være obs på?

 

Dette er kanskje dumme spørsmål jeg stiller ovenfor mange som har peiling på laptop'er, men helt ærlig så er jeg egentlig stasjonær PC bygger så jeg har ikke så stor peiling på laptop. Så jeg takker for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke desktop cpu på laptop hovedkort medfører ingen direkte garanti for at det fungerer selv om sokkelen er samme.

 

Ville ha sjekket opp dette nøye med hva som er støttet og om det er mulig.

 

Har sett workstation laptoper som er så heftig speccet at lader ikke klarer å holde tritt under last og dermed bare bremser hvor fort batteri lades ut :p

 

Hvordan hvet du at hovedkort er gåent, evt bare det og ikke mer ?

 

Det har skjedd mye på 5-6 år mtp ytelse og skjerm ikke minst, personlig hadde det værdt grenser for hva en slik maskin hadde blitt kostet på.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...