Gå til innhold

Valg av terrengsykkel (dame)


oslojenta90

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er veldig glad i å sykle, spesielt på grusveier i skogen. Nå har det seg sånn at min sykkel ble stjålet utenfor jobb, og planlegger å kjøpe en ny før sykkelsesongen starter igjen.

 

Jeg lurer på om noen har tips til hvilken type sykkel jeg bør kjøpe og hva jeg bør se etter.

Jeg ser altså etter en damesykkel til en rimelig pris, rundt 6000 kr. Jeg leter etter en sykkel som er fin til trening, ikke nødvendigvis en konkurransesykkel.

 

Noen tips til hvilken sykkel jeg burde kjøpe og når de er billigst?

Endret av oslojenta90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en tur på nettsiden eller stikke innom XXL og titte. Hvis du farter mye på grusveier (og asfalt for å komme deg på en) ville jeg ikke valgt en typisk terrengsykkel, men heller en hybrid. Hva slags merke det er spiller mindre rolle. Man får som regel hva man betaler for uansett. Velg deg en med skivebremser - absolutt verdt det!

https://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykkel/c/100206?q=%3Aprice_desc%3AallClassCategoriesUser%3ADame

Sykler er ofte billigst sent på høsten og også på våren når siste rest av fjorårsmodellene skal vekk.

 

 

PS. Begge syklene fra Merida er forholdsvis lette. Passer kanskje bedre til tråkking av det litt hardere slaget

Endret av Chip Salte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...