Gå til innhold

RFXtrx 433E + Nexa WMR-1000


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med å få Domoticz til å kommunisere med mine Nexa WMR-1000 lysbrytere.

Det fungere perfekt med Nexa sin fjernkontroll CT-705 og alle mine brytere med "pairet" med denne.

I tilleg så har jeg "pairet" bryteren til min RFXTRX 433 med å sette bryteren i læremodus og sende en "random" av og på kommando.

 

I domoticz har jeg prøvd "læremodus" for å definere opp lysbrytere ved å trykke på læreknappen i web interfacet og så trykket på fjernkontrollen min.

Resultatet blir at lyset etter et trykk i web interfacet bare av å til går på, men aldri av.

 

Så har jeg prøvd å legge inn de "random" kodene jeg sendt til veggbryteren når jeg "pairet" dem i læremdus med RFTRX 433E, det gir meg samme resultat men da går lyset sjeldent på og aldri av.

 

Min Nexa ringeklokke som Domoticz oppdaget fungere perfekt og kan slå på ringeklokken ved å trykke på ON knappen i web interfacet.

 

Jeg antar dekningen er OK fra min 433E fordi den står bare 6m unna for test.

Har flashet den siste firmware til 433E + enablet AC som er nødvendig for Nexa.

 

Det fungere 90% av tiden når jeg sender kommandoene ON eller OFF når jeg bruke RFXmngt direkte på Windows.

 

Har også prøvd OpenHAB, resultatet der ble null og niks, der fungert ingen styring.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som støy på 433mhz bandet. Se om f.eks ringeknappen din har hengt seg opp å står å sender konstant. Eventuelt så kan det være dårlig batteri på noe.

 

 

Jeg sjekket støy med min USB SDR radio, litt utstyr er det men svak, sikkert et hus i nabolaget.

Ringeklokke er ny og den står ikke å sende konstant, sjekket det på min SDR.

Fjernkontrollen til NEXA funke derimot knirkefritt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...