Gå til innhold

Plassering av kabinett vifter


Anbefalte innlegg

Jeg har et Chieftec Dragon DX-01B-D-U kabinett med en p4 cpu. Jeg har for øyeblikket plassert en ekstra 80mm kabinettvifte i vifte"slot"en som er plassert nærmest cpu (og den blåser luften UT). Har akkurat kjøpt meg en slik vifte til og lurer litt på hvor det er lurest å plassere denne og hvilken retning den bør blåse.

 

Snu den gamle vifte så den blåser luft inn og så plassere den nye vifta i front av kabinettet blåsende ut kanskje?

 

Noen som har noen gode forslag/erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plasser den nye vifta nederst foran, og sett den slik at den blåser inn.

Teoretisk skal det bli god sirkulasjon i kabinettet ditt sånn. Vis du har tenkt å oppgradere senere med flere vifter så sett en vifte til foran. Overtrykk i kabinettet er bedre enn undertrykk. :) Lykke til

Helt enig... Viktig med sirkulasjon. Den lufta som da kommer inn foran har sikkert en lavere temp enn den som allerede er der... Må da være bedre å få inn litt "ny" luft, enn å bare frakte den gamle ut?

Lenke til kommentar

hvis du har undertrykk i kabinettet så vil luft prøve å komme inn fra alle steder det er åpninger, ergo så vil dette dra med seg mer støv, siden det er små åpninger nederst i kabinettet, som ofte er nærme gulvet og hvis du er som meg så er det gjerne litt støv og dritt på gulvet ;)

Lenke til kommentar
seven: på din sign har du cpu volten din på 1.65v det står sikkert der for å være morsmot for det var jol itt lavt. til poenget du sparer ikke strøm ved å ha laver volt på cpuen. jeg vet dette var latterlig å si, jeg må ha mer innleg :p

[offtopic]Med for mange innlegg uten mening har du kort levetid på forumet.[/offtopic]

 

Jeg har en 120mm som blåser inn, nede. Og en 120mm som blåser ut oppe, bak.

Dette vil være det beste, da varm luft stiger oppover. Og CPU vifta kan gi ut en del varme, som kan være greit og få ut med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...