Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde en opprydding i boden i dag. Fant mange glemte skatter. Blandt annet flere nummer av Databladet fra 1994. Var gøy å bla igjennom dem igjen etter alle disse årene.

Tester av spill fra "gamle dager". Doom2, Under A Killing Moon, Discworld, Dark Forces osv :)

 

Fant også kassen min med "Boxed" spill. Doom 1, 2 og 3. Dark Forces, alle Tex Murphy spillene, Sam & Max Hit The Road, Freddy Pharkas, Leisure Suit Larry, Descent 1, System Shock 1 osv. Herlig!

post-313990-0-40790000-1455835040_thumb.jpeg

Endret av Arnt0r
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh, Databladet har jeg mange av i en pappeske på et eller annet loft! Husker du det norske bladet Tekno også? Noe som er helt spinnvilt, er å se hvor mye utstyr kostet på den tiden, ihvertfall med tanke på datidens kroneverdi. Fort vekk 1500 - 2000,- for et Sounblaster lydkort (jeg hadde Gravis Ultrasound, og det kostet vel 2500 bolls(!). Fatter ikke at man som kids hadde råd til alt dette!

Lenke til kommentar

Ahhh, Databladet har jeg mange av i en pappeske på et eller annet loft! Husker du det norske bladet Tekno også? Noe som er helt spinnvilt, er å se hvor mye utstyr kostet på den tiden, ihvertfall med tanke på datidens kroneverdi. Fort vekk 1500 - 2000,- for et Sounblaster lydkort (jeg hadde Gravis Ultrasound, og det kostet vel 2500 bolls(!). Fatter ikke at man som kids hadde råd til alt dette!

Kikket gjennom annonsene i bladene ja. En pakkeløsning med quad speed-cdrom og soundblaster lydkort var fort 4500,- :)

 

Jeg husker at Tekno kjøpte opp Databladet. Da ble jeg mildt sagt sur. Databladet hadde mye nerdehumor og fjas i bladet. Det likte jeg. Tekno var mer seriøst i tonen.

 

I lederen til desemberutgaven i 1994 spådde de at 1995 ville bli året hvor vrhjelmene vill innta de norske hjem. Jeg venter fortsatt på det ;)

 

På den annen side husker jeg at den lokale spillpusheren hadde en vfx1(?) liggende. Prøvde den aldri, ikke sikkert jeg glipp av noe stort :)

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...