Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Å si opp Tiscali ADSL


Anbefalte innlegg

Den fryktede dagen har kommet da jeg skal begynne "prosessen" med å si opp mitt Tiscali ADSL abbonement. Det burde være en enkel sak, men etter 3 års erfaring med Tiscali (dial-up og ADSL) frykter jeg at det kan bli en "deltidsjobb" i månedene framover før det er i orden. Er det noen her som har sagt opp Tiscali ADSL før?

 

 

Bindingstiden min går ut i januar, men det er 3 måneders skriftlig varsel. Siden jeg flytter i jula ønsker jeg helst at abbonementet blir avsluttet så fort som mulig, bare det ikke skjer før jul. Hva bør jeg skrive i oppsigelsen - er det noen vits i å skrive "så snart som mulig", eller bør jeg spesifisere en dato? Hvis det siste, skal jeg da regne 3 måneder fra dagen oppsigelsen blir skrevet, eller datoen når den tredje månedlige fakturaperioden slutter?

 

 

Hvis det ellers er noen som har tips og råd til hvordan man går fram så setter jeg pris på det.

 

 

øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må først bare si GRATULERER :woot: Tipper at det ikke blir Tiscali neste gang..

 

Når jeg sa opp mitt adsl abonnement så ringte jeg først og deretter sendte jeg en mail for til slutt og sende ett brev rekomandert som jeg tok kopi av (ta kopi av alt med dato).

 

Tok meg ca 3 uker før de koblet meg av...

 

Lykke til :D

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Tiscali, men har et par tips uansett.

 

Send dem en e-post eller vanlig post der du skriver at du vil si opp adsl. Tviler på at de godtar at du sier opp før bindingstida, men skriv at i så fall sier du opp ett år fra den dagen du fikk adsl. Hvis de var forsinket med leveringen mener jeg du har krav på å kunne si det opp fra den dagen du egentlig skulle ha det. Ta kopi hvis du sender brev, skriv ut e-post om du bruker det.

 

Be om å få en skriftlig bekreftelse på at du sier opp! Det er viktig, da har du noe håndfast å vise til om det blir noe tull i etterkant. Hvis du skal si opp via telefon be om navn på den du prater med og skriv ned dag, be om skriflig bekreftelse da og.

 

Hvis du gjør dette kan jeg ikke skjønne at noe skal gå galt. Du har noe håndfast å vise til om de skulle sende deg faktura senere.

Lenke til kommentar

Takk for tips begge to.

 

Tipper at det ikke blir Tiscali neste gang..

 

Neppe. Men jeg er faktisk godt fornøyd med dem teknisk sett - har aldri hatt problemer. Det som trekker dem langt ned i gjørma for min del er alt det ufattelige papirrotet.

 

Tok meg ca 3 uker før de koblet meg av...

 

Var dette Tiscali? Hadde vært topp om de var litt fleksible med den "3 måneders varsel" greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...