Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål: nettverk eller virus?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et problem. Har over lengre tid hatt problemer med en inteno-ruter fra nextgentel. Irregulær ping over wlan. Nå koblet jeg til en så og si ny laptop jeg har fått lånt pr kabel og pingen var jevnt på 30.

Dette overrasket meg, så jeg skrudde på den stasjonære for å se om dette var en tilfeldighet eller om det viste seg at wlanet var problemet, og ikke forbindelsen.

Det som skjedde da den stasjonære over wlan ble slått på, var at begge datamaskinene (kablet og nett) hoppet mellom 100-500 ping og til og med pinget ut. Da jeg skrudde av den stasjonære gikk pingen ned til 30 og ble stabil igjen på laptopen m/kabel.

Burde jeg egentlig spørre på antivirussiden? ^^

 

edit:

Lånte naboens laptop og kobla til den for å se om det var den stasjonære. Det kan bekreftes. Den stasjonære pcen kuker opp hele nettverket.

Det skal dog sies at den andre laptopen pr wlan fortsatt timer ut, men det påvirker ikke ytelsen til laptop pr kabel.

Endret av Freakai
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å koble den stasjonære opp med kabel, hvis det viser seg at dette løser problemet regner jeg med at det kan være  med det trådløse nettverkskortet problemet ligger.

Hvis problemet fortsetter ville jeg kjørt en real runde med malwarebytes anti-malware og en skann med antivirus (f.eks AVG Free).

 

Løser ikke dette problemet ville jeg gått for en ren installasjon av Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...