Nightfly Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Er det mulig å kjøre WinXP som klient mot Win2000 med Eksternt skrivebord-funksjonen? Hvordan gjør jeg dette i så tilfelle? Jeg vil gjerne sitte på WinXP maskinen og styre Win2000 maskinen, men det går ikke. Begge pc'ene kjøres på ekstern tilkobling på 38,4 kb/s. I winXP må en aktivere eksternt skriebord inne på egenskapene for ekstern tilkobling, men det går ikke an i win2000. Skulle så veldig gjerne fått dette til å funke!! Mvh, Nightfly
bitcowboy Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Dette vil nok ikke fungere. Funksjonen du etterlyser "Remote Desktop Connection" finnes bare i XP (sannhet med modifikasjoner). Det finnes en klient for å kunne koble mot XP fra W9x - W2K men ikke omvendt. Jeg anbefaler VNC for fjernstyring av din W2K-maskin. (sannhet med modifikasjoner): I W2K server finnes det den komponent som heter "terminalserver tjenester", med hjelp av klientprogramvare (see above) kan du fjernaksessere maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå