Gå til innhold

Green C1500 - Noen som har erfraringer?


mikael_rev

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt aa kjoepe baerbar. Green C1500 - fra Multicom har alt som jeg er ute etter mtp spesifikasjoner. Naa har de ogsaa redusert prisen med 1000 kr til 14,995.

 

Noen som har denne PC'en eller C1400? Er dere fornoeyd med kjoepet?

 

Paa forhaand takk.

 

...Mikael

Endret av mikael_rev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den og er meget fornøyd :)

 

Men, minus er:

3t batteri

bråker mer enn den burde pga det kraftige GFX kortet

lydkortet er dritt, dritt, dritt. Men greit nok for normal musikk bruk :) Men ikke for jeg som lengter hjem til audigy..

 

WLAN kortet er ikke 100% centrino, men det er egentlig bra for meg siden centrino kortet ikke funker i Linux. Du får et 802.11b kort :)

(og i windows funker ikke video-inn/ut med firewire, men funker selvfølgelig i Linux, da dette er mye lettere og bedre i Linux)

Lenke til kommentar

det er jo absolut en bra maskin til den prisen ... jeg har selv en c 1400 som jeg kjøpte for 14995...

jeg kjøpte den for ca 2mnd siden og de første 2 ukene hadde jeg anbefalt den til alle andre men jeg synes at viftlyden blir mer og mer irriterende.... selv om en stasjonær bråker mer, er lyden til mskinene alltid i forgrunnen... MEN bare du har på musikk på lavt volum er det ikke noe problem og der det er bakgrunnlyd er det heller ikke noe problem og det går også greit å ha den på forelesning... men for meg går det ikke an å ha den på når jeg f.eks skal løse matteoppgaver og den også står på skrivebordet....

eller er det en deilig maskin.. bra 3-d . har kjørt divx på 28' TV med 500Watts surround annlegg og synes det var bra lyd og bilde....

med lav lysstryke på skjermen og max batterymodus får du maskinene opp i over 3,5 timer med wifi slått på....

forresten var det feil på batteriet mitt så det har jeg sendt til multicom fordi det bare ladet til ca 80% etter en tid... flere som har hatt dette probleme????

Lenke til kommentar

satt ved frokostbordet med maskinene i dag og tenkte faktisk på det... pc'en var ca 1 meter fra ørene mine og den gikk akkurat i sync med et kjøleskap som gikk ca 3-4 meter unna....ikke fullt så gjennomtrengende men ganske likt... og som du sikkert vet går den konstant, og det er det som er irriternede .. sendte mail til ecs og spurte om de kom til å oppgradere biosen en gang men fikk som svar noe a la:" maskinene regulerer viftehastighet etter belasting, best regards ecs ...." :(

Lenke til kommentar
satt ved frokostbordet med maskinene i dag og tenkte faktisk på det... pc'en var ca 1 meter fra ørene mine og den gikk akkurat i sync med et kjøleskap som gikk ca 3-4 meter unna....ikke fullt så gjennomtrengende men ganske likt... og som du sikkert vet går den konstant, og det er det som er irriternede .. sendte mail til ecs og spurte om de kom til å oppgradere biosen en gang men fikk som svar noe a la:" maskinene regulerer viftehastighet etter belasting, best regards ecs ...." :(

Takk for svaret, ikke akkuart det jeg hadde håpet på. Green er for min del ikke lengre et aktuelt valg...

Lenke til kommentar
Jeg har den og er meget fornøyd :)

 

Men, minus er:

3t batteri

bråker mer enn den burde pga det kraftige GFX kortet

lydkortet er dritt, dritt, dritt. Men greit nok for normal musikk bruk :) Men ikke for jeg som lengter hjem til audigy..

 

WLAN kortet er ikke 100% centrino, men det er egentlig bra for meg siden centrino kortet ikke funker i Linux. Du får et 802.11b kort :)

(og i windows funker ikke video-inn/ut med firewire, men funker selvfølgelig i Linux, da dette er mye lettere og bedre i Linux)

Du skulle ikke ha noen tips om hvordan jeg får wlan kortet til å virke i linux? Lastet ned drivere for en stund siden, med den dårligste readme fila jeg har sett tror jeg..., så jeg skrinla det. Lastet ned ny for et par dager siden, og readme fila var kommet seg litt, men likevel finner jeg ikke noe nett. Hvilke innstillinger er det man må sette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...