Gå til innhold

Tips til kjøp av DAC


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Vurderer nytt anlegg og har fått en god pris på anlegg med fjorårets modeller av ting til 12k (originalt 20k). Men jeg må da ha en Dac i tillegg for å få til stort. Har aldri hatt noe med det å gjøre da tidligere anlegg har hatt dette innebygget.

 

Ser det finnes fra 500kr og oppover. Tenkte å begynne i den rimlige delen av spekteret, men hva må jeg ut med for kurrant kvalitet? finnes det komboer her som gjør det enkelt for meg å hooke på tv+ps4 og samtidig kunne streame med bluetooth e.l? eller bør dette være separate saker?

 

Setter stor pris på hjelp, ganske grønn på området:)
 

-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke komponenter er det du har fått pris på?

 

For å få TV,PS4 osv så er det å koble så mye mulig til TVen, og fra den til komponentene dine med optisk kabel.

Bluetooth kan fikses med egen duppedings som du kan koble til. Men litt vanskelig å si når man ikke vet hva du tenker på å kjøpe.

 

 

Dårlig forklart kanskje. Ikke 100% på modellene men er en Creek forsterker og Epos høyttalere. Ikke noe pris eller forslag til dac. Den de hadde var fra 7k og oppover som blir for mye i første omgang.

 

Tok en rask kikk på soundgarden, og et par av listene til whathifi, men jeg har som sagt ikke noe kjennskap til hvordan oppsett som er vanlig/anbefalt med eksterne dacer.

 

Slik jeg ser det for meg da, blir det en kobling mot Tv (kjører lyd fra dekoder og ps4 inn til tv, så det ordner seg vel fint da). Og skulle i tillegg da gjerne hatt en enkel måte å spille av musikk helst direkte fra mobil og potensielt pc.

 

Vet ikke om det ga noe klarere bilde?:)

 

-e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...