Gå til innhold

Westerdals (App Programmering/Intelligente systemer)


Anbefalte innlegg

Hei. Driver på mitt siste år på videregående nå. Påbygg til studie kompetanse for de som lurer.  Og driver å ser på det jeg skal fortsette med videre, og faller tilbake på Programmer vær eneste gang (gjennom flere år med tenking). Og har egentlig justert meg inn på Westerdals fordi jeg synes skolen er fin, og man betaler for læring så man kan stille høyere krav.

 

Men har sett på flere linjer der og vet det at jeg må ha R1 eller S1+S2 matte for å komme inn på de fleste linjene innen programmering, utenom faget "Intelligente systemer". Er det noen som kan forklare meg hva forskjellen på dette og et rent programmerings bachelor er? Ser på informasjons siden til dette studiet så kan man bli programmerer. Så hva er det som egentlig utgjør forskjellen så man ikke trenger denne ekstra matten som jeg mangler ?  

 

Og over til andre ting, regner med det er noen studenter her som går der. Hvordan er deres erfaring med skolen så langt ?

 

Kommer sikkert på noen flere spørsmål gjennom tråen. Men håper på at noen har god informasjon til meg ettersom jeg har gjort mye Resource uten noe veldig store svar.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring fra stedet, men har kun hørt / lest positivt hvertfall.

Etter å ha kikket kjapt på emnebeskrivelsen for intelligente systemer kontra programmering, er nok forskjellen 2 emnetyper - "avansert programmering" og et algoritme-emne (disse har man ikke ved intelligente systemer).

 

Er du stødig i matematikk og vil lære mest mulig programmering, velg programmering. Ikke så stødig i matematikk, og vil ha en litt praktisk tilnærming (prototyping etc), velg intelligente systemer. Dette er da bare mitt tips, beste er å kontakte skolen og spørre! :)

 

Siste lite tips.. Har du vurdert andre høgskoler / universitet? Mange veldig gode utdanningssteder hvor man betaler 800,- i semesteret og ikke over 30k. :)

Endret av xelp
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

Jeg har tatt bachelor i økonomi og markedsføring på BI, og tar nå master i informasjonssystemer ved Westerdals. Inntrykket mitt av selve bygget til skolen er ikke det beste.. Det ligger ved bussterminalen midt i Oslo, og det er en ganske uoversiktlig bygning, med gammeldags interiør. Fra og med høsten av blir skolen heldigvis flyttet til et helt nytt campus, så tror det blir veldig populært fremover. Når man betaler for skolegangen føler jeg det også bør være en viss kvalitet over dette, men det nye campus blir nok veldig bra. 

 

Når det gjelder lærere, fagstoff og undervisning er det helt topp! Veldig dyktige forskere fra de ulike områdene som gir god innføring i fagene, og gjør stort sett undervisningen interessant. Det er mye mer å gjøre enn på bachelor, men absolutt overkommelig. 

 

Virker som miljøet er bra for bachelor studentene, men det er mye variert for å si det sånn. Er ikke unormalt å se studentene i kantinen med hettegenseren over seg, mens de spiller hearthstone og heller innpå med monster-energidrikken sin. 

 

Studievalget ditt innenfor programmering kan være tungt, men så absolutt et godt valg for fremtiden. Det er spådd at behovet for IT-konsulenter kommer til å øke betraktelig fremover, og ikke minst er det godt betalt. Det finnes også andre linjer, men om du tar de litt tyngre fagene stiller du sterkest. 

Endret av Kazumo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...