ebso86 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Jeg har nå bestemt meg for å formatere alt og begynne på nytt, men C: lar seg ikke formatere, lar seg ikke åpne engang. Men sjekket med getdataback og alt ligger der. Når jeg prøver å gå inn på c: kommer det opp at den ikke er formatert. Harddisken er forholdsvis ny, er det mulighet for at jeg kan ta det på garantien? Mvh. Erik
Godlike Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Har du prøvd å slette partisjonen? og opprette den etterpå?
Lex-Icon Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Boot med winxp cd'en din og slett partisjonen, og deretter formater og legg inn windows.
Joffer Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Du prøver ikke å formatere C: inne fra WinXP? Det går helt fint å formatere C: fra WinXP installasjonen (blå-skjerm-setup saken)..
ebso86 Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 Du prøver ikke å formatere C: inne fra WinXP? Det går helt fint å formatere C: fra WinXP installasjonen (blå-skjerm-setup saken).. jeg har to forskjellige installasjoner på to forskjellige disker.
Lex-Icon Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Hvis du absolutt må formatere fra XP, så kan du starte pc'en på nytt i sikkermodus og velge operativsystemet som ikke ligger på HD du skal formatere. Så kan du prøve å formatere. Er ikke sikker på om det fungerer, men det har gjort det hos meg når jeg skal formatere en vilkårlig partisjon som ikke er systemdisk. Men det er bedre (slik jeg sa ovenfor) å boote med winxp cd'en din og så slette denne partisjonen, så opprette den, formatere den og deretter legge inn xp.
ebso86 Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 skal prøve men jeg tviler på det går, tror det er noe feil med disken. Må bare se om jeg finner XP-cden da, disse cdne fra microsoft har en tendens til å fordufte.
Lex-Icon Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 ebso86 Skrevet 18/11/2003 : 13:19 skal prøve men jeg tviler på det går, tror det er noe feil med disken. Tja... å ikke få tilgang til å formatere er ganske vanlig det sjø.
Soho Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 (endret) skal prøve men jeg tviler på det går, tror det er noe feil med disken. Må bare se om jeg finner XP-cden da, disse cdne fra microsoft har en tendens til å fordufte. hehe så sinsykt sant hver gang man skal bruke dem, så finner du dem søren ikke. men når man ikke har behov for dem, da ligger de rett foran trynet på deg Endret 18. november 2003 av Soho
petterg Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Hvis du har tenkt å formatere C:, går jeg utifra at du også skal instalere xp på nytt. Da trenger du enten cd'n, ha filene på disk eller netverk. Har du dem på disk eller netverk er det jo bare å brenne ut på en bootbar cd. Hvis ikke må du jo uansett finne cd'n.
bjalle Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Eller bruk Partitionmagic til å formatere disken, husk å slette partion først hvis det er en feil på disken ,Alternativt så kan du koble fra den ene disken(fjern strømkontakten) og starte med en win98 startdiskett og kjøre fdisk og format. Det er helt normalt at xp nekter å formatere disken.
ebso86 Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 takker for alle svar men jeg fant et program som heter datalifeguard på WD sine internettsider, Lastet ned og kjørte en grundig test, en time senere hadde programmet funnet 3 alvorlige sektor feil og fikset de. Så rebootet jeg og alt var som det skulle! Jeg er så lykkelig nå....... Mvh. Erik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå