Gå til innhold

Deo Valente!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Smort1.

Frakteskipet Deo Valente kan nok virke stort når det ligger til kai, men omgitt av fjell på Moldefjorden blir en sånn farkost noe "puslete".

Gammel optikk duger ofte fint, hvis lagringsforholdene er bra og antireflekssjiktet ikke er pusset i stykker.

Bildet er jo riktig fint !

Liebherr er forresten en av verdens største produsenter av STORE kraner og spesialiserte anleggsmaskiner.

Lenke til kommentar

Hei, Smort1.

Frakteskipet Deo Valente kan nok virke stort når det ligger til kai, men omgitt av fjell på Moldefjorden blir en sånn farkost noe "puslete".

Gammel optikk duger ofte fint, hvis lagringsforholdene er bra og antireflekssjiktet ikke er pusset i stykker.

Bildet er jo riktig fint !

Liebherr er forresten en av verdens største produsenter av STORE kraner og spesialiserte anleggsmaskiner.

 

Takker, Albert! :)
Lenke til kommentar

Litt i mørkeste laget kanskje? ... Og litt mye himmel? Båten fint plassert, og fjellene i bakgrunnen "gjør" bildet. :)

 

Takker, Helene! :)

Wysiwyg... ;) Det er nok så mørkt som det var denne dag i desember , og det lyse på himmelen måtte være med for at det ikke skulle framstå helmørkt, vettu... ;)

Lenke til kommentar

Fin stemning. Fantastiske omgivelser. Jeg er veldig glad i gammel optikk og bruker nesten bare det i mine bilder. De har forskjellig karakter fra sine moderne søsken, ofte skarpe, men med lavere kontrast og trenger litt billedbehandling hvis man ønsker dagens uttrykk i bildene. Artig at du har brukt Zuiko-optikk. Jeg har fotografert med OM fra midt på 70-tallet til jeg gikk over til digitalt. :)

Lenke til kommentar

Fin stemning. Fantastiske omgivelser. Jeg er veldig glad i gammel optikk og bruker nesten bare det i mine bilder. De har forskjellig karakter fra sine moderne søsken, ofte skarpe, men med lavere kontrast og trenger litt billedbehandling hvis man ønsker dagens uttrykk i bildene. Artig at du har brukt Zuiko-optikk. Jeg har fotografert med OM fra midt på 70-tallet til jeg gikk over til digitalt. :)

Takker, Lassern! :)

Som svoren Oly-fan, så er det alltid kjekt å finne fram de gamle sakene, det være seg objektiver eller kameraer...  Har tatt vare på både OM`ene og PEN`ene og mange i 35-serien... + en del objektiver til OM...

PS!

Artig å registrere at det nå også kommer en digital PEN F..  :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...