Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n hakker


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har problemer med min datamaskin. Det har seg slik at hver gang jeg åpner programmer eller lukker dem så stopper musepekeren opp eller hakker seg videre til der jeg prøver å bevege den. Dette har pågått i 2-3 uker nå og jeg har ingen anelse om hva det kommer av. Har scannet etter virus, samt kjørt samsung sitt optimaliseringspgrogram for min SSD. Har også notert meg at datamaskinen er utrolig treg til å laste inn programmer etter å ha bootet til windows. Tar sirka 1 min før den får åpnet de programmene som vanligivs skal åpnes med en gang under oppstart.

Specs:
Sapphire R9 390 Nitro (nyeste driver)
Intel i5 4670k (clocket til 4GHz)
Crucial Ballistix Sport 16GB DDR3 1600mhz
Samsung Evo 840 250GB SSD

MSI Z97 Gaming 3

Endret av realfytech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk følgende:

 

1. Termiske problemer / throttle?

Har du kontroll på temperaturene dine? Ikke f.eks CPU kjøler som er løsnet? Kan du kjøre noen benchmarks og se om du får de score som forventes? f.eks 3D Mark. Logg gjerne CPU og GPU frekvens samtidig slik at du kan bekrefte eller avkrefte om CPU eller GPU throttler

 

2. Drivere

Er du sikker på at du har installert alt av drivere. F.eks chipset. Forsøkt med intel sine eller bare fra MSI?

 

3. Software

Har du installert noe de siste 2-3 ukene da? Kanskje det er noe som kjører i bakgrunnen her? Avslutt alt mulig av software som ruller i bakgrunnen og test igjen

 

4. BIOS

Har du forsøkt å oppdatere BIOS?

 

5. SATA

Hvilken SATA controller er du tilkoblet med SSD'en? Står det til AHCI?

 

6. Re-install av windows.

Det tar jo litt tid, men kan være verd et forsøk hvis ingenting annet fungerer.

Lenke til kommentar

Sjekk det som Kyrre S her skriver. Men jeg har vert borti lignende feil på pc`r som har vert på grunn av gamle lagrings HDD`r i samme system. Så om du ikke finner feilen, så prøv å koble fra en og en av "snurre" diskene. Om du har noen i pc`n din da. Kan være at en av dem snart tar kvelden. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...