Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg sjalu, på eksen.


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man skal takle sjalusi? 

Jeg føler meg sjalu, på eksen. Det ble slutt for 14 dager siden.Jeg går rundt og er sjalu med tanke på nye damer. Er det naturlig? Hvordan unngå å føle seg sjalu, tips? 

Han er ganske sur mot meg, og jeg ser at når han oppfører seg sånn så er jo han ikke noe tap. Han har ikke behandlet meg bra. 

 

 



Anonymous poster hash: a3852...e35
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutt ut all kontakt og slett han fra alle medier du har tilgang til hans profil på. Eneste måten å ikke lure på hva han driver med, er å slutte å ha muligheten til å følge med.

Det må jeg nok. Det er det som er svaret på å unngå sjalusi-følelsen. 

Jeg forstår ikke de som klarer å se sin eks, med en annen dame rett etter bruddet. Er vel naturlig å ha problemer med det, så lenge følelsene mine er der. 

 

Jeg unngår å gå steder, der jeg kan møte på han. Men jeg bør nok unngå å snoke på facebooken hans, og andre profiler på nettet, og gå på samme chat som han på nettet. Det gjør meg så vondt.  Det er vel naturlig at jeg har problemer med det så kort tid etter. Det er bare 2 uker siden vi var sammen sist. 

 

Takk for tips. 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Hør på johanf. Det er dritvanskelig, men det går med tiden. Ser du han ikke så forsvinner tankene og følelsene etterhvert, og du bør gjerne flørte rundt litt selv. Det hjelper litt, selv om man i starten bare har lyst til å komme tilbake til eksen.

Jeg spyr av flørting. Jeg spyr av dating. Og jeg går rundt å lurer på om eksen kommer tilbake til meg. Sitter nesten på "vent". Men kjenner at sjalusi-følelsen er stor. Og når en person har dumpet meg, så viser jo han hva han vil egentlig. Han har kommet tilbake før. Det er derfor jeg går på "vent" denne gangen. Men det blir bare dumt. Livet er kort. 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Jeg er sånn selv. Jeg lurer så fælt på hva hun gjør, hvem hun flørter med, og surfer gjerne rundt og ser på bilder av henne, ser på minner vi har osv. Og jeg starter vel egentlig først flørtingen når jeg tror eller vet at hun gjør det samme, for som sagt så har jeg bare lyst til å være med eksen. Men i starten så er det ekkelt ja, og ikke noe spesielt godt sånn sett. Men det hjelper å se at folk liker deg, på en måte.

 

Jeg er i akkurat samme båt. Det hendte også for ca to uker siden. Ingenting jeg skulle ønske mer enn at jeg kunne møtt henne igjen og reparert ting, men hun har gjort det veldig klart at det ikke er noe alternativ. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er sånn selv. Jeg lurer så fælt på hva hun gjør, hvem hun flørter med, og surfer gjerne rundt og ser på bilder av henne, ser på minner vi har osv. Og jeg starter vel egentlig først flørtingen når jeg tror eller vet at hun gjør det samme, for som sagt så har jeg bare lyst til å være med eksen. Men i starten så er det ekkelt ja, og ikke noe spesielt godt sånn sett. Men det hjelper å se at folk liker deg, på en måte.

 

Jeg er i akkurat samme båt. Det hendte også for ca to uker siden. Ingenting jeg skulle ønske mer enn at jeg kunne møtt henne igjen og reparert ting, men hun har gjort det veldig klart at det ikke er noe alternativ. 

Takk og pris at jeg ikke er alene om denne sjalusien min. Jeg føler meg som en psykopatisk idiot sånn som jeg surfer rundt etter han. ;) Han har vært veldig å surfe rundt på meg og. Vi kranglet senest i går, via våre profiler på nettet. Jeg er veldig lei meg for at han er så sur. Fordi det er jo han som dumpet meg, og forsøkte da å fortelle han at han kunne ha litt medlidenhet med meg som har følelser, men nei. Han er bare sur på meg. 

 

Ja , da er vi heldigvis to personer som har det sånn. Og to personer som har samme ønske om å kunne reparere ting. Og at det er vondt. Jeg klarer bare ikke å flørte nå, men jeg behøver nok tid. Jeg spyr av tanken på flørting, men det kommer seg kanskje til naturlig etterhvert Jeg sitter bare på "vent" for han har vært sånn før, og kommet tilbake. Dumt av meg. Skiltes dere i krangel? 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Vi skiltes i krangel ja. Hadde det ikke vært for at jeg kjenner igjen den anonyme hash-tagen til eksen her fra forumet, så hadde jeg trodd du var henne.

 

Om du har lyst til å skravle med noen som er i samme båt er det bare å sende meg en PM forresten. Jeg vet at det hadde vært godt å få snakket ut med noen som er i samme båt og ikke bare ber meg komme meg videre.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du han kan komme tilbake denne gangen? Hvorfor dumpet han deg?

 

Anonymous poster hash: 2ca99...91e

 

 

Ja, jeg tror at det er muligheter for at han kan komme tilbake. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor han dumpet meg. Han har ikke et skikkelig svar på det. 

 

Vi hadde det fint sammen, da vi møttes. Vi kranglet ikke. Men han ble kald. Og jeg oppdaget likegyldigheten hans, og sa det til han. Han ble sur over at jeg sa det, påsto han, og dumpet meg. 

Dette har hendt flere ganger før også. 

 

Jeg håper at han kan komme tilbake og prate som en venn, om han ikke vil være sammen med meg. Men jeg må innrømme: ja jeg har følelser for han. 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Vi skiltes i krangel ja. Hadde det ikke vært for at jeg kjenner igjen den anonyme hash-tagen til eksen her fra forumet, så hadde jeg trodd du var henne.

 

Om du har lyst til å skravle med noen som er i samme båt er det bare å sende meg en PM forresten. Jeg vet at det hadde vært godt å få snakket ut med noen som er i samme båt og ikke bare ber meg komme meg videre.

 

Jeg er ikke eksen din. Det kan jeg love deg. For eksen min er svensk. Men vi er i samme båt. 

 

Da hadde dere det som meg og han. Dere kranglet på slutten. Og du føler samme vanskelige følelser: sjalusien. 

 

Det som hender mellom meg og eksen: er at han viser ingen forståelse for at jeg har behov for å prate som venn, tiltross for at det er over. Jeg kunne ønske at han kunne det. For det ville gjort det mer oppløftende å gå videre. Men det vil han ikke. Jeg har forklart han at jeg er en type jente som behøver å prate ut, og at det gjør det lettere. Eneste han gjør er å kjefte på meg. Og så hevder han at jeg er så full av følelser at jeg sikkert stalker han, og er sjalu osv. Men det kommer jo naturlig at jeg er sjalu, men han følger med meg også, så han kan ikke si noe om det. Det er mer merkelig at en som ikke har følelser følger med på meg enn at jeg som er full i følelser for han følger med på han.

 

Selv om eksen behandler meg sånn. Så var han min livs største kjærlighet. Jeg fant han når jeg hadde gitt opp kjærligheten, men jeg vil selv ha slutt på å føle meg så sjalu. Så bra med tips :) 

 

 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vits i å lage tråder her! Du bryr deg ikke om en dritt vi sier til deg! Du har laget så hinsides mange tråder om eksen din nå! ALLE har skrevet at du bør slette han fra sosiale medier. Det gjør du ikke. Du gjør INGENTING for å prøve en gang. Snakk med noen profesjonelle. Det har klikket for deg. Jeg ønsker ikke å være frekk/slem/sårende/støtende, men det er på tide du skjønner hvor sinnssyk du har blitt!

 

Ja, dette er definitivt er innlegg jeg skriver ut i fra frustrasjon. 

 

 

 

!!! SLETT ALL KONTAKTINFO DU HAR PÅ EKSEN DIN !!!

 

 

.



Anonymous poster hash: 3de28...ce8
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke vits i å lage tråder her! Du bryr deg ikke om en dritt vi sier til deg! Du har laget så hinsides mange tråder om eksen din nå! ALLE har skrevet at du bør slette han fra sosiale medier. Det gjør du ikke. Du gjør INGENTING for å prøve en gang. Snakk med noen profesjonelle. Det har klikket for deg. Jeg ønsker ikke å være frekk/slem/sårende/støtende, men det er på tide du skjønner hvor sinnssyk du har blitt!

 

Ja, dette er definitivt er innlegg jeg skriver ut i fra frustrasjon. 

 

 

 

!!! SLETT ALL KONTAKTINFO DU HAR PÅ EKSEN DIN !!!

 

 

.

 

Anonymous poster hash: 3de28...ce8

 

Vi har hatt kontakt i et og et halvt år, og det har vært av og på hele veien. Nå er det 14 dager siden vi holdt på sist. Så nok en gang: en ny sorg. Men ser at jeg bør forsøke å ikke være så sinnsykt sjalu hver gang han stikker, og jeg bør gjerne slutte å håpe at han kommer tilbake, men jeg sitter å håper på det hver gang han forsvinner.

 

Han surfer overalt etter meg på nettet, og det innrømmer han. Og derfor så tror jeg lett at han har følelser for meg, og egentlig vil tilbake. Men det kan være feil.

 

Jeg bør forsøke å gjøre alt for å ikke føle meg sjalu. Sjalusien er vond, og sinnsyk dum!. Men den er nok naturlig og. Men det er meg som ikke tar avstand til han, og sitter på vent hele tiden. Det er vel det som er problemet.

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Han har null følelser for deg. Det er på tide for deg å gi slipp og stå på egne bein.

 

Ja , vondt, men jeg har problemer å forstå det etter all tiden vi har hatt sammen. Men jeg forstår at måten han behandler meg på, er ikke en bra behandling. 

 

Jeg føler meg sjalu, men det er bare å anerkjenne det, men på en måte er jeg ikke sjalu, for jeg har sett alle de negative sidene hans nå. 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Han har null følelser for deg. Det er på tide for deg å gi slipp og stå på egne bein.

Det som er vondt er at det er så lett å sammenligne seg med han. Jeg tror at allerede da han dumpet meg for to uker siden, så hadde han en annen dame han holdt på med. Og derfor ville han ha meg bort. Kunne ønske at jeg var videre allerede jeg og, men jeg bruker lengre tid. Men det er vel mer naturlig å ikke ha gått videre etter to uker ennå ha en dame eller mann klar med en gang. 

 

 

 

Anonymous poster hash: a3852...e35

Lenke til kommentar

Du kan velge å slette og blokkere han alle steder og komme deg videre fortere, eller du kan fortsette som nå og pine deg selv.

Valget er ditt. Mange har sagt til deg at det blir bedre etter en liten stund hvis du kutter han helt ut fra livet ditt, men du fortsetter bare å pine deg selv i det uendelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...