Gå til innhold

Rødstrupe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

et flott bilde av rødstrupa..som ikke er så lett å få gode bilder av. Denne vakre, sære og lite sosiale fuglen som gjerne kommer innom foringa en liten tur før de andre fuglene dukker opp, (og før det er fotolys) finner seg noe på bakken som de andre har rotet ned og forsvinner igjen..

Her fint på kvisten med litt rim/snødryss på og med dus bakgrunn som matcher både fugl og kvist :)

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar

Faktisk så er det andre som er minst like vettskremte.

Min lille av samme art har kommet tilbake på etter å ha vært borte siden i sommer. Men nå tripper den rundt på balkongen og plukker det de andre slåsskjempene som svarttrost og gråspurv har mistet. Meisene napper gjerne med seg en bit og stikker før de kommer tilbake etter mer.

Jeg lar kamera ligge og nøyer meg med å betrakte livet der ute hvor jeg forer med solsikkekjerner, meiseboller og kjeks.

Vanskelig å finne noe å sette negativfingeren på her.

 

Roar

 

Roar

Lenke til kommentar

Hei,

et flott bilde av rødstrupa..som ikke er så lett å få gode bilder av. Denne vakre, sære og lite sosiale fuglen som gjerne kommer innom foringa en liten tur før de andre fuglene dukker opp, (og før det er fotolys) finner seg noe på bakken som de andre har rotet ned og forsvinner igjen..

Her fint på kvisten med litt rim/snødryss på og med dus bakgrunn som matcher både fugl og kvist :)

Mvh Oddmund

 

Hei, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding Oddmund. Kjenner godt igjen din beskrivelse av fuglen :D

Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar

Faktisk så er det andre som er minst like vettskremte.

Min lille av samme art har kommet tilbake på etter å ha vært borte siden i sommer. Men nå tripper den rundt på balkongen og plukker det de andre slåsskjempene som svarttrost og gråspurv har mistet. Meisene napper gjerne med seg en bit og stikker før de kommer tilbake etter mer.

Jeg lar kamera ligge og nøyer meg med å betrakte livet der ute hvor jeg forer med solsikkekjerner, meiseboller og kjeks.

Vanskelig å finne noe å sette negativfingeren på her.

 

Roar

 

Roar

 

Tusen takk Roar, for hyggelig tilbakemelding. Kjenner godt igjen dine betraktninger av meisene som stikker av nesten før de har kommet. Blir forundret over den fantastiske lynraske manøvreringsevnen de

har. Rødstrupen ser ikke ut til helt å ha de samme evnene. Det ser også ut som fjærkvaliteten på disse er forskjellig. Rødstrupens fjær virker å være mykere og løsere, noe som kanskje kan forklare de litt mer klumsete bevegelsene. Fint å høre at du koser deg med fuglelivet der ute du også. Tidligere var fugler for meg bare noe som fløy forbi. Først etter at jeg startet med fotografering, har jeg oppdaget den fantastiske fugleverdenen som er rundt oss.

Bildet mitt i dag, synes jeg kanskje ble litt grått, men så var det da temmelig grått ute også :D

 

Mvh. Lisbeth

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...