Gå til innhold

Koreansk og japansk i norge


ramaskrik

Anbefalte innlegg

Jeg lærer norsk, så jeg bruker programvare som HelloTalk, italki.com... Jeg har sett det finnes så mange Nordmenn at lærer Japansk eller Koreansk. Ja, selvfølgelig det finnes Nordemenn at lærer russisk eller tysk, men Nordmenn at lærer japanisk eller koreansk er flesteparten.

 

Spørsmålet mitt er - hvorfor? Jeg tror ikke at så mange Nordmenn vil bo i Japan eller Korea, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lærer norsk, så jeg bruker programvare som HelloTalk, italki.com... Jeg har sett det finnes så mange Nordmenn at lærer Japansk eller Koreansk. Ja, selvfølgelig det finnes Nordemenn at lærer russisk eller tysk, men Nordmenn at lærer japanisk eller koreansk er flesteparten.

 

Spørsmålet mitt er - hvorfor? Jeg tror ikke at så mange Nordmenn vil bo i Japan eller Korea, ikke sant?

 

Jeg tror også at de fleste studerer det pga. anime og manga. Japansk er veldig "enkelt" å studere fordi det allerede finnes ekstremt mye ressurser til å lære det gjennom. Dessuten finnes det et enormt "community" på internett som lærer seg deg, som gjør det mer gøy og mindre ensomt.

Dessuten er det vanskelig å lære språk som man ikke hører til vanlig. Men hvis man f.eks. ser på anime så hører man japansk gjevnlig og lærer ord og uttrykk uten egentlig å måtte gjøre så mye. Så dermed vedlikeholdes kunnskapen godt.

I tillegg tror jeg at mange blir tiltrukket Japansk fordi Japan er veldig åpent mot Vesten. Det at Japanere liker Vesten gjør at vi liker dem tilbake, kanskje? Jeg føler det litt sånn i alle fall.

 

Når det kommer til Koreansk så vet jeg ikke helt. I alle fall er Sør-Korea relativt åpent til Vesten, så det kan ha noe å si. I tillegg er det eksotisk og Sør-Korea blir eksponert en del i populærkulturen også. I tillegg er Koreansk et veldig eksotisk språk.

 

 

PS; jeg liker også Dream Theater ;)

 

PPS: I de 3 øverste linjene i det øverste innlegget ditt, skulle alle "at" være "som".

"Det er så mange nordmenn som lærer japansk"

Men "Jeg vet at mange nordmenn lærer japansk"

Endret av Ljóseind
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kult svaret ditt (og for hjelpen din med norsk også :) )

 

Jeg vil sporre dere hvor godt Nordmenn snakker tysk?(for jeg har aldri vært i Norge) Jeg har hørt dere snakker veldig godt engelsk, men jeg har hørt ingenting om tysk. Hvilke fremmedspråk lærer elever vanligvis i Norge?

 

Ja, Dream Theater FTW!  :grin:

Endret av ramaskrik
Lenke til kommentar

Takk for kult svaret ditt (og for hjelpen din med norsk også :) )

 

Jeg vil sporre dere hvor godt Nordmenn snakker tysk?(for jeg har aldri vært i Norge) Jeg har hørt dere snakker veldig godt engelsk, men jeg har hørt ingenting om tysk. Hvilke fremmedspråk lærer elever vanligvis i Norge?

 

Ja, Dream Theater FTW!  :grin:

Vi må velge et fremmedspråk i tillegg til engelsk. Fransk, tysk og spansk er mest vanlig. Det er veldig mange som ikke legger så mye innsats i sitt andre fremmedspråk så du kan ikke regne med at de fleste kan holde en samtale gående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...