Gå til innhold

Samsung 48" innstillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Gikk nylig til innkjøp av en 48" Samsung UE48J6275XXE som elkjøp og lefdal nylig har kjørt kampanje på. Regner med at også flere her har gjort det samme. Med lite kunnskaper om å få et optimalt bilde sprør jeg derfor om erfaringer om hvordan få det optimale TV-bildet her. Er det noen her som har noe tips? Sliter litt med å få bort litt "hakking" ved kjappe bevegelser. Noen tips eller erfaringer?¨

Mvh
SH

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har selv http://www.s21.com/samsung-ue48h6670.htm og er meget fornøyd med den. Jeg opplevde selv hakk på vanlig tv sending, og det sies at man bør slå av motion plus som skal liksom gjøre bilde bedre, men som oftes gjør det egentlig bare dårligere. Ellers liker jeg Picture mode Movie best. Har ikke orka å gjøre noe fargekalibrering heller ettersom jeg ikke har sånt utstyr til det eller orket å prøve meg frem. Picture Mode Movie syns jeg var helt perfekt på tv sending, og når jeg ser på ting fra pcen på hdmi så får jeg ikke så mye valg og bruker bare Picture Mode Standard. Linker til et par review video av samme tv, men er et hakk høyere i model nr/features.

Så jeg anbefale deg å gå på

• Picture
  • Picture Options
  • Motion Plus og sett den til off om den står på

Anbefale også å slå av Eco solution. Den drev og gjorde bildet mørkere avhengi hvor mye lys du har i stua/nærheten av tven, og det var veldig irriterende.

• System
  • Eco Solution
  • Energy Saving Off
  • Eco Sensor Off

Endret av flabben2k
Skrevet (endret)

Dette er langt i fra samme TV.

Den du linker til er en 4K tv noe TS sin TV ikke er.

Anbefaler også å sette den i movie eller cinema mode eller hva det nå er Samsung kaller den.

Endret av BigBadAde
Skrevet

Dette er langt i fra samme TV.

Den du linker til er en 4K tv noe TS sin TV ikke er.

Anbefaler også å sette den i movie eller cinema mode eller hva det nå er Samsung kaller den.

Obs så ikke det, men nå sku det være linket til samme tv nesten. J6300 er kurva og J6275 er ikke kurva. Ellers så har de fleste samsung tvene likens meny oppsett.

Skrevet

Takk for svar begge to. Skal sjekke litt så får vi se hva vi kommer frem til :) Bruker standard-innstillinger med litt forskjellige justeringer her og der nå, men ikke helt fornøyd foreløpig selv om bildet er helt OK. Gjerne kom med flere tilbakemeldinger om noen ruger på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...