Gå til innhold

Gjenopprette filer ved mobilreprrasjon?


avp

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en skadet LG G3 som krever reparasjon på kr 2000+. Det er da snakk om knust skjerm, touch og antakelig en del innvendig (fra høyt fall). Jeg har prøvd å koble mobilen til pc'en for å overføre noen filer, men det viser seg at mobilen er helt tom. 

 

Jeg lurer da på om det er  mulig at filene "kommer tilbake" eller ligger i mobilen, eller kan bli gjenopprettet ved reparasjon? Med filer tenker jeg på bilder, musikk og lignende. 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Dette kommer an på skade omfanget, det er flere muligheter hva de gjør:

 

- De bytter skjerm

- De bytter hovedkort

- Skaden er såpass stor at det er billigere for dem og bare erstatte telefonen 

- Eller en kombinasjon av disse

 

 

Er du heldig så får de liv i den etter og ha bytter skjerm og da får du mest sannsynlig tilbake alt innhold med mindre de flasher den med ny rom. På de andre får du nok ikke tilbake noe data. 

 

 

En god ting og tenke på er backup og automatisk opplasting av bilder til skyen typ dropbox eller onedrive.   

 

Eneste som plager meg når jeg sender mobil på service er en møkka telefonen de mener at jeg skal bruke i 3 uker de har den. har gode rutiner på backup så mister ikke data. 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Hei,

 

Dette kommer an på skade omfanget, det er flere muligheter hva de gjør:

 

- De bytter skjerm

- De bytter hovedkort

- Skaden er såpass stor at det er billigere for dem og bare erstatte telefonen 

- Eller en kombinasjon av disse

 

 

Er du heldig så får de liv i den etter og ha bytter skjerm og da får du mest sannsynlig tilbake alt innhold med mindre de flasher den med ny rom. På de andre får du nok ikke tilbake noe data. 

 

 

En god ting og tenke på er backup og automatisk opplasting av bilder til skyen typ dropbox eller onedrive.   

 

Eneste som plager meg når jeg sender mobil på service er en møkka telefonen de mener at jeg skal bruke i 3 uker de har den. har gode rutiner på backup så mister ikke data. 

 

Lykke til

Tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en skadet LG G3 som krever reparasjon på kr 2000+. Det er da snakk om knust skjerm, touch og antakelig en del innvendig (fra høyt fall). Jeg har prøvd å koble mobilen til pc'en for å overføre noen filer, men det viser seg at mobilen er helt tom. 

 

Jeg lurer da på om det er  mulig at filene "kommer tilbake" eller ligger i mobilen, eller kan bli gjenopprettet ved reparasjon? Med filer tenker jeg på bilder, musikk og lignende. 

 

Takk for svar!

Hei

 

Jeg gjør en del recovery av telefoner som har koblet ut av forskjellige årsaker og i de alle fleste tilfellene kan data reddes ut. Alt bunner i grunnen ut i hvor mye man er villig til å betale for å få berget sin data.

 

Uansett, lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...