Gå til innhold

Infonett Røros HFC Modem


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!
Modemet som nå blir levert fra Infonett Røros er så integrert inn i deres systemer at det ikke går å sette i "bridge mode"!
Modellen på disse er: Cisco EPC3928D EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Kom i kontakt med en på kundeservice som fikset det slik at jeg fikk et av de eldre modemene som man faktisk får satt i "bridge mode".
Så modemet jeg endte opp med er: Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway.
Nå fungerer alt som det skal. Dvs utenom at modemet må restates ca en gang i uken for at strømnings tjenestene skal fungere som de skal...

Er det noen som vet om det er mulig å bytte modem?
Jeg har sett på et Arris / Motorola SurfBoard SB6183 som en kandidat. Dette er et av de populære modemene som blir brukt i USA for folk som velger å bytter ut sine modem.
Men jeg er ikke sikker på om vi bruker samme protokoller som i USA når det gjelder denne type internett!?
Snakket med en av de lokale montørene. Det eneste han kunne si var at vi bruker DOCSIS standarden.
Eventuelt om det er noen andre alternativer jeg kan vurdere?

Takker
Yngve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke mulighet til å bare bytte modem, når modemet kobler opp (ranger), autentiserer det seg for å hente riktig konfigurasjon og hastighetsprofil, for at dette skal være mulig, må det være innlagt i provisjoneringssystemet til ISP.

ISPer støtter vanligvis definerte modeller, for å være trygge på riktig provisjonering og ikke minst:overvåking.

 

Antar ellers at DOCSIS-modem støtter både Euro-DOCSIS og DOCSIS (har kun erfaring med Euro-DOCSIS)

 

Til problemet du beskriver:

Om modemet du nå benytter er bridget, høres dette mer ut som et router/klient problem, da en bridge bare slipper trafikk direkte igjennom (og ikke har noe forhold til det som foregår over lag 2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...