Gå til innhold

PowerColor 9800 Pro Kjøler


Anbefalte innlegg

Hei er en newbie på dette forumet og har et spørsmål.

 

Har lest litt rundt at folk har hatt problemer med den opprinelige kjøleren som følger med på Powercolor 9800 Pro. Jeg slev kjøpte kortet i forrige uke fra komplett. I dag når jeg våknet opp og slo på pc-en bråkte og suste vifteren på skjermkortet tror jeg.

 

Så er det smart og kjanskje bytte ut vifteren.

 

Jeg tar gjerne forslag til andre viftere men det trengs ikke heatpipe løsninger.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var selv nødt til å sende inn mitt PowerColor kort når viften på den halvveis streiket. Men jeg har kjøpt en Vantec Iceberg 4 vifte til kortet jeg snart får tilbake. Jeg vil uansett si Vatec viften er bedre, ettersom den er lagd i kobber og har en konstruksjon gir bedre luft gjennomstrømning.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

bytt vifte, ta vare på den gamle vifta.

går kortet til h pga noe som ikke har med kjøleløsningen din så setter du på originalvifta og sender det inn.

powercolor kortene har en temmelig kjip vifte som sannsynligvis kommer til å ryke, så da kjører jeg heller en "spansk en" istedenfor å måtte sende inn kortet på slutten av hver måned pga vifta svikter.

Lenke til kommentar
helt samme ?

merkelig at powercolor har problemer med viftene mens sapphire ikke har dette ryktet på seg.

Jepp, begge kortene er bygd av Ati. Er nok likevel noen kvalitetsforskjeller mellom de to, derav prisen..

 

Svedge, du har kanskje ikke fått testet Vantec-vifta di ennå, men gidder du si fra hvordan den virker når du får den? Lurer litt på om jeg skal kjøpe den så jeg slipper å schmelle på et Zalman-monster. Zalman-løsningen er nok god, men den er så stor at hvis andre mindre løsninger også gir god kjøling, vil jeg heller ha det.

 

Sitter her med mitt andre PowerColor-kort og teller dagene vifta har fungert. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...