Gå til innhold

Artikkel om bruk av C/C++ under Windows.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken var at det er mange som ikke vet hvor eller hvordan de starter. Så har vi liksom gitt de som er totalt nybegynnere et sted og starte også. Det er kanskje kjedelig for deg (og meg egentlig) som allerede kan det.

 

Det å skrive en tutorial om C/C++ fra start til slutt blir rimelig heftig mye å skrive om(!). Så det blir i hvertfall en oppgave jeg aldrig kommer til å ta tak i sånn jeg ser i nærmeste fremtid i hvertfall. Det beste er faktisk å skaffe seg en bok. De fleste online-resurser er rett og slett for dårlig når det gjelder akkurat dette, synes jeg da.

 

Det jeg tenkte å fortsette med var en tutorial om FLTK og GUI-programmering. Det blir kanskje litt mer spennende. Jeg har allerede begynnt å skrive på den samtidig som noen andre og jeg prøver å fikse litt på en artikkel som skal ta for seg en introduksjon til OOP.

 

Det er faktisk mer jobb enn det det (jeg trodde) høres ut som. Spesiellt med tanke på at jeg fikk "G" i norsk. :) Det tekniske greier jeg fint å forklare tror jeg, men så er det det å skrive pent og riktig også da. Heldigvis finnes det folk som hjelper til. :)

 

Har hørt at det (i hvertfall) slutter av litt tynnt eller brått. Har du noen forslag til hvordan man skulle gjordt det i stedet? Kanskje jeg skulle sagt "Neste gang tar vi for oss hvordan man lager grafiske brukergrensesnitt ved hjelp av FLTK!". Eller-noe-sånnt, kanskje jeg går for den i stedet for avsluttningen jeg har nå; "finn deg en bok" liksom. Selv om det egentlig er det som er mest fornuftig for en som sliter med å komme i gang og gjerne vil fortsette.

Endret av daysleper
Lenke til kommentar

Jeg savner hva-du-burde-kunne info.

Etter min erfaring så var det verste jeg viste var å starte og lese for så finne ut at jeg ikke skjønte noen ting. Det er det samme om man ikke trenger noe, men det er en fordel å skriver det. Jeg savner også en forklaring til koden eller en settning som sier at man ikke trenger og skjønne noe av det.

 

Ellers så syntes jeg det var en grei guide.

 

Stå på :!:

Lenke til kommentar
Jeg savner hva-du-burde-kunne info.

 

Hva burde man kunne? Regner med at de fleste vet hvordan man bruker en vanlig teksteditor, altså å save og sånnt. Resten prøver jeg å forklare. Kunne du gitt meg et eksempel?

 

 

Etter min erfaring så var det verste jeg viste var å starte og lese for så finne ut at jeg ikke skjønte noen ting. Det er det samme om man ikke trenger noe, men det er en fordel å skriver det. Jeg savner også en forklaring til koden eller en settning som sier at man ikke trenger og skjønne noe av det.

 

Husk at det er meningen at artikkelen kun skal ta for seg oppsett og enkel bruk av kompiler under Windows. Jeg kan legge til en setning som sier at man ikke trenger å skjønne noe av koden; det er ikke det (språket) artikkelen tar for seg. I den "orginale" ingressen til artikkelen nevnte jeg det jeg ikke kom til å ta for meg; men det var noen som mente at det ble en litt negativ vinkling sånn i starten da. Jeg får kanskje tenke litt igjennom det. Kanskje legge til en setning som nevner det alikevell.

 

Foresten så er den første feilen nybegynnere gjør akkurat det å "bekymre seg om det de ikke forstår". Så gir de opp og glemmer det de faktisk kanskje har forstått og fått med seg. Konsepter før syntax er noe som kan gjentaes i det uendelige har jeg inntrykk av. :)

 

 

Ellers så syntes jeg det var en grei guide.

 

Stå på :!:

 

Takk! :)

Vi får prøve å se åssen det går. Altså om noen greier å "komme i gang" ved hjelp av den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg syntes at den ble bedre, selv om de fleste hadde skjønnt det så kan det hende at du hadde mistet noen, men nå tror jeg at alle er med til slutten.

 

Kjempefint! :)

 

Stå på :-)

 

Takk!

 

Jeg er endelig "back in business" nå. Har vært 10 dager :scared:, ellernoe sånnt, uten Internett nå ..

Det var grusomt! :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...