Gå til innhold

B i snitt (snitt på 4,1) fra NHH og hvor kan jeg søke jobb?


Othepra

Anbefalte innlegg

 

 

 

En bekjent av meg fikk jobb hos UBS i London. Han fullførte sin master på NHH i år med økonomisk analyse som sin hovedprofil. Så det er kanskje den profilen du vil velge hvis du bestemmer deg for å ta master på NHH.

Er ikke det best å ta master i det landet man ønsker å jobbe? Master på NHH(gratis) på to år vs master i England(skolepenger) på ett år.

Det er kanskje en fordel med tanke på nettverk, men det er nok viktigere hvor god skolen er og hvor god du er. Jeg vet ikke om en ettårig master i England er like god eller bedre enn en master på NHH. Hvis ikke det involverer 120 studiepoeng på ett år, vil den i hvert fall ikke kvalifisere til tittelen siviløkonom i Norge.

Siviløkonom tittelen er ikke så viktig for meg. Jeg tror en MBA fra top 10 top 20 skole i verden blir kanskje lagt mere vekt på i utlandet enn en siviløkonom utdanning fra NHH.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Finans eller Management Consulting er veien du vil gå, så veien ganske grei. 

 

-Behold høyt snitt (A/B)

-Relevante internships hvert år 

-Et semester eller år i utlandet. Undersøk hvilken skole som rangerer høyest. 

-Vær aktiv på fritiden. Idrett, frivillige verv og arbeid. 

-Søk på jobb ved BB banker eller MBB i London, NYC, Singapore, eller andre liknende steder . Mange Nordmenn havner hvert år i London med utdannelse fra NHH, kjenner personlig et par. 

-Jobb i 2-3 år, ta en brukbar MBA. 

 

 

Etter det er du ganske fri til å velge bransje. Du har egentlig "alle" dørene åpne på dette tidspunktet. Noen steder er nok litt for selektive rett etter endt utdanning, men etter et par år med erfaring og en solid MBA, så åpnes de dørene også. 

 

Nå skal det sies at akademisk bakgrunn og erfaring bare er en faktor. Du har tusen andre faktorer som også spiller inn. Motivasjon, personlighetstrekk, osv. 

Uansett om du velger prestisjefylt consulting eller finans, så blir det utrolig lange dager, året rundt.

Og spør du meg, så finnes det mer givende og spennende bransjer der ute, som for øyeblikket også betaler bra.  

Lenke til kommentar

Om Finans eller Management Consulting er veien du vil gå, så veien ganske grei.

 

-Behold høyt snitt (A/B)

-Relevante internships hvert år

-Et semester eller år i utlandet. Undersøk hvilken skole som rangerer høyest.

-Vær aktiv på fritiden. Idrett, frivillige verv og arbeid.

-Søk på jobb ved BB banker eller MBB i London, NYC, Singapore, eller andre liknende steder . Mange Nordmenn havner hvert år i London med utdannelse fra NHH, kjenner personlig et par.

-Jobb i 2-3 år, ta en brukbar MBA.

 

 

Etter det er du ganske fri til å velge bransje. Du har egentlig "alle" dørene åpne på dette tidspunktet. Noen steder er nok litt for selektive rett etter endt utdanning, men etter et par år med erfaring og en solid MBA, så åpnes de dørene også.

 

Nå skal det sies at akademisk bakgrunn og erfaring bare er en faktor. Du har tusen andre faktorer som også spiller inn. Motivasjon, personlighetstrekk, osv.

Uansett om du velger prestisjefylt consulting eller finans, så blir det utrolig lange dager, året rundt.

Og spør du meg, så finnes det mer givende og spennende bransjer der ute, som for øyeblikket også betaler bra.

Tusen takk:) Dette skal jeg absolutt følge step by step!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...