Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Netopia 4542 router fra Ngt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med linjen min, er en ngt bravo linje. Det som skjer er at jeg faller ut, dvs at DSL lyset slutter å lyse. Så slutter Ethernetlyset å lyse. så kommer ethernet på igjen of så DSL på igjen. Det hender jeg må riksle litt i DSL kabelen for å få lysene på igjen.

 

Det pussige er at det virker som om linjen kun detter ut i kombinasjon med visse programmer. Hvis jeg spiller cs eller bf1942 eller surfer vanlig på nette er linjen helt stabil, men hvis jeg bruker msn eller smartftp for eksempel pleier linjen å dette vekk.

 

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet, Hvis jeg må få ny router fra NGT tar det da lang tid før den kommer?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har problemer med linjen min, er en ngt bravo linje. Det som skjer er at jeg faller ut, dvs at DSL lyset slutter å lyse. Så slutter Ethernetlyset å lyse. så kommer ethernet på igjen of så DSL på igjen. Det hender jeg må riksle litt i DSL kabelen for å få lysene på igjen.

 

Det pussige er at det virker som om linjen kun detter ut i kombinasjon med visse programmer. Hvis jeg spiller cs eller bf1942 eller surfer vanlig på nette er linjen helt stabil, men hvis jeg bruker msn eller smartftp for eksempel pleier linjen å dette vekk.

 

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet, Hvis jeg må få ny router fra NGT tar det da lang tid før den kommer?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh Trond

Noen firmwarer på den routeren har problemer med MSN

og restarter routeren nå man modtar en melding.

 

Ring kundeservice og si du har MSN problemer og spørr

om du kan få siste firmaware , dette pleier og løse problemet.

 

Hvis du ikke har en hardware feil på feks en kabel eller selve

routeren , men dette er lite sansynlig.

Endret av MyWar
Lenke til kommentar
At det er feil på routeren er vel ikke akkurat lite sannsynlig, men veldig vanlig.

 

Det er veldig mange som har måttet bytte disse routerne.

 

Hvis du må få en ny router, tar det MAX 2 uker, jeg fikk min på døra etter 5 dager.

Når det gjelder hans feil så er det somoftest bare en FW oppgrdering som skal til .

Det ordner NGT , den '"oppdateringen" man kan ta selv på sidene deres

er en "gamme"l versjon i den nye har ikke MSN problemet .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det gjelder problemet med msn+netopia så er det de som har uvanlig lange msn nick som får folk til miste connection noen sekunder

 

Jeg sitter på uoppgradert firmware og testa dette ut tidligere i dag. En kamerat bytter nick til noe usannsynlig langt, relogger og sier noe til meg

 

Connection gone

 

Så bytter han nick tilbake og alt fungerer helt normalt

 

Ja, jeg vet det høres ut som jeg ikke aner hva jeg prater om, men sjekk selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...