Gå til innhold

Hjelp til å vurdere denne PC'n


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har satt sammen PC'n listet nedenfor på Komplett.

 

Har dere noen kommentarer hva som er dårlig/kan forbedres? :)

 

 

 

Antall Varenr. Beskrivelse:

Totalt inkl. mva kr. 10.775,14

 

 

Denne listen er en del av en pakke, men jeg skiftet ut kabinettet fra Komplett sitt standard kabinett til Fractal Design Define R5 Sort.

Jeg la også til Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler og en Seagate Barracuda® 1TB slik at prisen gikk fra 9000 kr til 10775 kr.

 

Jeg har prøvd å lage en god allround PC som vil stå i stuen og vil bli brukt hovedsak til gaming og koblet opp til 65" 4k tv (HTPC). Ting som er viktig for meg er ikke for mye støy fra pc, kraftig pc og ikke så dyr.

 

Ps: skjerm har jeg fra før.

Endret av Zenly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok tatt Z97 chipset hovedkort.

 

Hvorfor ikke coolermaster 212 evo?

 

Siden denne pakken var et Black Friday tilbud så tenkte jeg å ikke bytte ut for mange av hoved delene, siden prisen ville ha blitt en del høyere.

 

Vil ikke Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler kjøle mer effektivt samtidig som den lager mindre lyd enn coolermaster 212 evo? Tenkte at dette kunne være en god løsning for mer effektiv kjøling ved overklokking osv.

Lenke til kommentar

Min erfaring er 4 Pins PWM om det settes opp i bios er forhåndvis stillegående, 30 desibelt er merkbart, men ikke plagsomt så veldig mye rundt 20 db er greit.

 

Det som reager mest på de fleste halv fabrikat vannkjølerne er det ofte er dyre og lukket system og ofte koster det mye mere en fordelene. Hvertfall det jeg vet du får veldig bra kjøler fra noctua men desverre er viftene litt utdatert derfra, 

 

Noctua NF-A14 PWM 140mm Vifte 140 x 140 x 25 mm, 300~1500 RPM, 115,5~140,2 m³/h, 19,2~24,6 dBA, 4-Pin PWM

noe som dette kan vurderes, men er noe stiv pris og egentlig kabinett vifter ikke for CPU så man risikerer å mått bruke hyssing for å feste viften eventuelt gummi strikker.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg mye mere:EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU ATX 12V V2.4, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 9x SATA, 4x Molex, 1x FD.

 

Da er vertfall ikke PSUen som blir for lite,

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2563410/corsair-vs550-handle-gtx970-6300.html

 

Nå er ikke nødvendigvis antall watt avgjørene men kvaliteten, siden om volt spenningen endres for mye kan det skade cpu\hovedkort eller forkorte levetiden ganske mye.

 

Så eneste grunnen for å ha noe kraftigere er ved SLI\Crossfire ellers skal denne være mere en god nok.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...