Gå til innhold

Musa går amok


Kultur

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar maskin produsert av REC og med hovedkort FT8600. (Hjemmesiden til produsenten av hovedkortet (navnet på produsenten har jeg glemt, men aldri støtt på i andre sammenhenger) har ikke vært tilgjengelig på lenge, og Rec/Cinet har ikke vært istand til å løse problemet mitt - derfor dette nødropet!)

 

Problemet består i at musa av og til går helt amok. Musmarkøren beveger seg langt hurtigere enn normalt og bare i ytterkant av skjermen hvor den åpner alle vinduer (gardiner) som er mulig å åpne. Med andre ord - musa er umulig å bruke. Dette kan inntreffe både når jeg bruker touchpad og ved bruk av vanlig PS2-mus.

Når dette skjer, er det ikke mulig å bruke tastaturet for å komme seg til "Start - Avslutt" - maskinen må slås av ved bruk av på/av-knappen. Når jeg deretter slår på maskinen, så fungerer musa perfekt - inntil den etter noen minutter eller kanskje en time igjen går amok.

Noen som har vært borti samme problemet og kan gi meg tips om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem på min Best 4900. Nå er det (nesten) borte og jeg har funnet ut at til den skrivingen i Word som jeg bedriver er det bedre å disable touchpaden da den gjør mere skade en nytte... Vill jeg ha mus kjører jeg USB, ellers så kommer man ganske langt med tastaturet.

(Eller linux console :wink:

Lenke til kommentar

Slike symptoner har jeg hatt på PC'r tidligere og da har det som oftest vært feil musedriver, men ikke bestandig. På enkelte mus har det bare vært klin umulig å finne en musedriver som funker ( inkl. den originale driveren ) og da er det som oftest et komponent i musa som ikke funker som den skal. Gå til leverandøren og bytt hele musopplegget i laptop'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...